- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

دستگيری باند كلاهبرداری فروش خودرو در شهركرد

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري تحلیلی بروجن سلام ، سرهنگ يزدان حق پرست در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي شكايت فردي كه اظهار داشت با مراجعه به نمايندگي راين خودرو در فن آوران شهركرد، جهت خريداري خودرو، مبلغ يك ميليارد و 500 ميليون ريال پرداخت ليكن تاكنون خودروي دريافت نكرده و متوجه شده كه نمايندگي فاقد مجوز است، رسيدگي به موضوع در دستور كار مامورين اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان قرار گرفت.
رئيس پليس آگاهي استان اضافه كرد: مامورين در ابتدا با دستور قضايي از محل شركت بازديد و تصاوير تابلو و تبليغات شركت را ضبط و پس از استعلام از شركت خودروسازان راين در تهران، از جعلي بودن نمايندگي مورد نظر اطمينان حاصل كردند.
وي ادامه داد: با تلاش ماموران 3 متصدي اين نمايندگي جعلي فروش خودرو شناسائي و بعنوان متهم با هماهنگي قضائي دستگير شدند.
اين مقام انتظامي بيان داشت: در خلال رسيدگي به پرونده 2 مورد كلاهبرداري مشابه با مبالغ 660 و 440 ميليون ريال نيز از متهمين كشف و هر 3 متهم با 3 فقره پرونده و در مجموع 2 ميليارد و 600 ميليون كلاهبرداري جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي تحويل و قرار مناسب از نوع وثيقه براي آنان صادر شد.
سرهنگ يزدان حق پرست در پايان به شهروندان توصيه كرد كه در زمان انجام خريد و فروش خودرو، پيش از پرداخت هرگونه وجهي به فروشنده، ابتدا از اصالت نمايندگي فروش، فروشنده خودرو و مدارك آن اطمينان حاصل كنند.