- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

رئیس پلیس فتای استان: پلیس با افرادی که آرامش جامعه را بهم می زنند قاطعانه برخورد می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، سرهنگ مرتضی عسگری در یازدهمین نشست شورای اطلاع رسانی استان ضمن اعلام این خبر افزود: این افراد با انتشار کلیپ هایی در صدد انتشار مطالب کذب و ناامید کننده بودند که با هوشیاری پلیس فتا دستگیر شدند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۵ پرونده برای متخلفان فضای مجازی که در دوران شیوع ویروس کرونا اقدام به انتشار مطالب غیرواقعی و کذب می‌کردند، تشکیل شد.

وی ادامه داد: پس از آن پلیس فتا به بررسی کلیپ های منتشر شده پرداخت و در فضای مجازی اعلام کرد که کدام فیلم واقعی و کدام کذب است و با اقداماتی از این دست در صدد تنویر افکار عمومی بر آمد.

وی در ادامه انتشار کلیپ های تهیه شده توسط کارشناسان علوم پزشکی، تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی، انتشار کلیپ های تهیه شده توسط عموم و تأیید شده توسط پلیس فتا در فضای مجازی، همکاری با سایر بخش های نیروی انتظامی در زمینه کنترل ورودی شهرها، همکاری در اجرای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه را از دیگر اقدامات پلیس فتا اعلام کرد و گفت: کارشناسان پلیس فتا همواره در کنار مردم هستند تا در صورت بروز هر گونه مشکل، مردم را هدایت و همراهی نمایند.

سرهنگ عسگری در ادامه گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون 320 نشانگاه در فضای مجازی شناسایی شد که اطلاعات ناصحیح در اختیار عموم قرار می دادند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات مثبت و موفق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گفت: یکی از دلایل این موفقیت هماهنگی و همکاری دو سویه این دانشگاه با اصحاب رسانه و مطبوعات است.

وی در ادامه گفت: از دیگر مسائل مهم و بروز استان، مسئله انتقال آب است که صدا و سیما در این خصوص اقدامات شایسته و مؤثری داشته

وی ادامه داد: مسئله انتقال آب می تواند در فضای مجازی به صورت صحیح مدیریت شود.

عسگری در ادامه ضمن اشاره به اهمیت اطلاع رسانی فعالیت ادارات در ایجاد حس امید در جامعه گفت: متأسفانه در فضای مجازی اقدامات دستگاه اطلاع رسانی نمی شود و در مقابل فقط اخبار منفی به اطلاع مردم رسانده می شود که این موجب ایجاد فضای منفی و یأس و ناامیدی در جامعه می شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه استاندار بارها مسئولین را موظف کرده که در قبال نقد به حق مطبوعات پاسخگو باشند گفت: متأسفانه برخی از مدیران در مقابل نقد به حق مطبوعات واکنش منفی نشان می دهند.

یازدهمین نشست شورای اطلاع رسانی استان روز یک شنبه هجدهم خرداد ماه جاری در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد.