امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۴۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، فرجام سمیعی گفت: با توجه به کاهش ضخامت یخچال‌های طبیعی و احتمال ریزش آن‌ها، مسافران و گردشگران در استان برای داشتن سفری ایمن از ورود به آن‌ها خودداری و پرهیز کنند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، افزود: در سال‌های گذشته به‌علت بی‌توجهی گردشگران به تابلوهای هشداردهنده، ریزش برف و یخ در غار یخی چما متاسفانه منجر به مرگ و یا زخمی شدن برخی افراد شد.

وی با بیان اینکه تمامی این موارد هشداری در قالب دو تابلو آماده و در محل غار یخی چما شهرستان کوهرنگ نصب شده است، اضافه کرد: در پی خشک‌سالی‌های اخیر، ذوب برف‌ها و گرمای شدید هوا، احتمال شکسته شدن یخ و برف و ریزش غار یخی چما وجود دارد.

سمیعی، خودداری از اقامت در مسیل‌ها و مناطق حادثه‌خیز، خاموش کردن آتش، پرهیز از ورود بدون مجوز به منابع آبی شامل رودخانه‌ها، سدها و دریاچه‌ها، اطمینان از سالم بودن آب‌های آشامیدنی قبل از نوشیدن را از جمله نکات ضروری قابل توجه گردشگران و مسافران عنوان کرد.

در سال‌های گذشته به‌علت بی‌توجهی گردشگران به تابلوهای هشدار دهنده ریزش برف و یخ غار یخی چما، متاسفانه منجز به مرک و یا زخمی شدن برخی گردشگران شد.

غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ‌علیخان شهرستان کوهرنگ و در فاصله 113 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی