- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

دستگیری باند کلاهبردار پرونده طلافروشی در چهارمحال وبختیاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،سردار غلامعباس غلامزاده افزود: با مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه صاحبان یک مغازه طلافروشی با مشخصات مشخص در شهرکرد، مقدار قابل توجهی طلا و وجه نقد افراد را به منظور سرمایه‌گذاری و پرداخت سود کلان دریافت کردند و متواری شدند، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت:افراد این طلافروشی با جلب اعتماد مردم و به بهانه سرمایه‌گذاری و پرداخت سود کلان، مقدار زیادی پول و طلا از شهروندان دریافت و پس از پرداخت سود اندکی متواری شده بودند.

به گفته وی، در پرونده مذکور ۱۲۳ نفر شاکی به دلیل اعتماد به این طلافروشی ، وجه نقد و طلای خود را به ارزش یکهزار میلیارد ریال در اختیار این افراد گذاشته بودند، که بعد از مدتی سود دریافت کنند، اما به دلیل متواری شدن طلافروشان مذکور، شاکیان به پلیس مراجعه کردند.

به گفته وی، با اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی استان با مسدود کردن حساب‌های این افراد و ممنوع‌الخروج کردن آنها، با توجه به سرنخ‌های به دست آمده پس از تلاش یک ماهه، سه متهم اصلی این پرونده در یکی از استان‌های کشور شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

غلامزاده، به شناسایی سه نفر دیگر از همدستان این افراد در داخل استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: از متهمان ۵۰ میلیارد ریال اموال و وجه نقد کشف و ضبط شد.

وی با اشاره بر اینکه پرونده این کلاهبرداران هشتم مردادماه امسال تشکیل شده است، افزود: هشتم شهریورماه نیز متهمان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری به مردم توصیه کرد، به ترفندهای کلاهبرداران در خصوص پرداخت سود توجه نکنند و اموال و سرمایه خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.