- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

افزایش نگران کننده شیوع کرونا در شهرستان بروجن/شمار جانباختگان به ۵۸ تن رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، فرماندار شهرستان بروجن در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا از افزایش شیوع کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: تاکنون ۵۸ تن در این شهرستان جان باخته اند؛ وی از تعطیلی اماکن زیارتی و گردشگری تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: هیچ گونه برنامه ای به مناسبت اربعین برگزار نخواهد شد.

براساس معیارهای قطعی تشخیصی تا کنون شمار افراد مبتلا یکهزار و 274 مورد و مجموع جانباختگان این بیماری در شهرستان بروجن به 58 نفر رسید.
مسعود ملکی با ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده افزود: در بررسی های انجام شده متأسفانه تنها 47 درصد مردم در اماکن عمومی از ماسک استفاده کرده و 50 درصد اصناف و بازاریان نیز دستورالعمل های بهداشتی را جدی نگرفته اند.
ملکی با بیان اینکه تا کنون 3644 بازرسی مشترک در سطح شهرستان توسط 385 اکیپ صورت گرفته است خواستار تشدید بازرسی و نظارت ها بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط گشت های بازرسی با همکاری نیروهای مقاومت بسیج در سطح شهرستان شد.
وی با بیان اینکه نظارت ها و کنترل در طرح فاصله گذاری هوشمند و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح بازار همچنان با جدیت پیگیری شود افزود: با تهدید کنندگان علیه بهداشت عمومی برخورد جدی و قانونی خواهد شد.
فرماندار بروجن با تأکید بر اینکه همچنان برگزاری هرگونه اجتماع فرهنگی و مذهبی، مراسم عزا و مجالسی که با اجتماعات همراه باشد در سطح شهر و روستاهای شهرستان ممنوع است اضافه کرد: هرگونه تجمع در روز اربعین در بقاع متبرکه نیز ممنوع و هیچ گونه برنامه ای برگزار نخواهد شد.
مسعود ملکی به فعالیت های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در این بخش با توجه به ارتباط مستقیم با بخش کارگری، همچنان آموزش و رعایت مسائل بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.
ملکی گفت: همچنان کلیه اماکن تفریحی، گردشگری، تالاب ها، پارک ها، بوستان ها، بقاع متبرکه و… در سطح شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشند