- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

آغاز کوچ زمستانه پرندگان مهاجر به تالاب‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،شهرام احمدی گفت: استان چهارمحال و بختیاری دارای تالاب‌های بین‌المللی و بزرگی از جمله تالاب چغاخور و گندمان است که در حال حاضر از حق‌آبه خوبی برخوردار هستند و سطح آب تالاب‌های استان بسیار مطلوب و رضایت‌بخش است.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این سازمان با همکاری نیروهای مردمی و مسؤولان استان گام مثبتی در راستای میزبانی از پرندگان مهاجر برداشته است، اظهار کرد: پرندگان کوچ زمستانه خود را آغاز کردند و وارد استان شده‌اند و تا یخ زدن سطح تالاب‌ها در استان هستند.

وی در ادامه گفت: چهل هزار پرنده آبزی و کنار‌آبزی مهاجر وارد استان شده‌اند و در ماه‌های دی و بهمن از استان خارج می‌شوند و به مناطق جنوبی مهاجرت می‌کنند.

احمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از پرنده‌های مهاجر اضافه کرد: حفاظت از پرندگان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است که در این راستا تالاب‌های چغاخور و گندمان به دوربین‌های پایش آنلاین مجهز شده است.

وی ادامه داد: گشت‌های ثابت و سیار را با هماهنگی شهرستان‌های بروجن و کیار در این مناطق مستقر کردیم و آموزش و فرهنگ‌سازی را برای مردم و گردشگران در دستور کار قرار داده‌ایم تا کمترین آسیب برای توسعه پایدار به وجود آید.

احمدی تصریح کرد: این اقدامات مثبت تالاب‌ها را به سوی احیا سوق داده است و باعث شده ۵۰ گونه پرنده با ارزش زیست محیطی بالا در تالاب‌ها سکنی گزینند.