- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

هیچ مسئولی حق شکایت از خبرنگاران وفعالان رسانه ای را ندارد / اعمال قانون با برگزار کنندگان هرگونه مراسم ترحیم و عروسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،فرماندار شهرستان بروجن در نشست هم‌اندیشی شامگاه سه شنبه با اصحاب رسانه وفعالان رسانه ای با موضوع تقویت اطلاع‌رسانی در خصوص مقابله با ویروس کرونا افزود:بر اساس مصوبات ملی و استانی، گروه های شغلی 3 و 4 (مندرج در لیست اعلام شده) هم چنان تعطیل می باشند و مشاغل گروه 2 از بیستم آبان ماه به مدت یکماه حداکثر تا ساعت 18 مجاز به فعالیت هستند.

مسعود ملکی اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در شهرستان بروجن به این ویروس مبتلا شده‌اند.
ملکی گفت: طرح دورکاری یک سوم کارمندان لغو شده و به جای آن ادارات و دستگاه های دولتی ساعت 13 تعطیل می شوند وتنها افراد دارای بیماری زمینه ای، مادران باردار، جانبازان و مادرانی که فرزند زیر 6 سال دارند می توانند از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.
مسعود ملکی تأکید کرد: همچنان کلیه تجمعات دولتی، مردمی، مراسم شادی و عزاداری ممنوع است و با متخلفان احتمالی برخورد جدی می شود.
ملکی با بیان اینکه از کلیه ظرفیت های موجود در جهت مقابله با ویروس کرونا استفاده خواهد شد خواستار نظارت جدی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح بازار، جایگاه های سوخت، سرویس حمل و نقل عمومی و نانوایی ها در شهرستان شد و تأکید کرد: هیچ گونه کوتاهی و سهل انگاری در حوزه مقابله با ویروس کرونا از هیچ کس پذیرفته نیست.
وی افزود: به‌ همین منظور رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌ صورت جدی‌تری در دستور کار مردم، مسوولان، قشرهای مختلف و به‌ویژه بازاریان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: ۶۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا از میان بازاریان این شهرستان بوده است.
وی یادآور شد: رسانه‌های گروهی و فضای مجازی در افزایش استفاده مردم، مسوولان و گروه‌های مختلف برای استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نقش موثری داشته‌اند.

مسعود ملکی افزود: مسئولان و مدیران شهرستان با خبرنگاران و اصحاب رسانه باید تعامل و همكاری داشته باشند، باید در مقابل مطالبه گری اصحاب رسانه انتقاد پذیر باشند و اقدامات خود را شفاف سازی نمایند اگر رسانه ای انتقاد نمود شفاف سازی نمایند.

وی افزود: مسئولان باید نسبت به پاسخ گویی و تنویر افکار عمومی اگر انتقاد یا مطالبی در جهت مطالبه گری ار سوی رسانه ها منتشر می شود شفاف سازی نمایند و جوابیه را به آن رسانه ارسال نمایند گاها شنیده شده است فلان مسئول از رسانه ای شکایت کرده آنهم برای یک انتقاد ساده

ملکی از مطالبه گری مشكل های مردم از مسئولان تاكید كرد: بارها گفته ام باید همواره مطالبه گری خبرنگاران از مسئولان با جدیت وجود داشته باشد چرا كه مسئولان باید در برابر اقدام های خود به مردم پاسخگو باشند و رسانه می تواند این رسالت را به خوبی انجام دهد.

فرماندار شهرستان بروجن گفت:هیچ مسئولی حق شکایت از خبرنگاران و فعالان رسانه ای را به دلیل نقد و انتقاد یا بهانه های دیگر ندارد و اگر موردی هم پیش بیاید باید با گفتگو و تعامل بین یکدیگرحل و فصل شود و خود بنده در این زمینه پیش قدم خواهم بود.
فرماندار بروجن اظهار داشت: تراکم بالای جمعیت در این شهرستان به نسبت ۸۲ درصد شهری و ۱۸ درصد روستایی، قرار گرفتن در محور ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به جنوب غربی و جنوب کشور، همجواری با خوزستان و اصفهان و وجود ورودی‌ها و خروجی‌های متعدد باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا و تبدیل این شهرستان به وضعیت خاکستری شده است.
وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی به‌ صورت ریشه‌ای در حوزه مقابله با ویروس کرونا گفت: از مردم درخواست می‌شود تا زمان کنترل شیوع و ریشه‌کنی این ویروس از هرگونه برگزاری تجمع از جمله عروسی، عزاداری، دورهمی‌های خانوادگی و اجتماع دیگر خودداری و پرهیز کنند.
ملکی تاکید کرد: البته پیچیدن نسخه واحد در اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مقابله با ویروس کرونا برای تمامی شهرستان‌ها و همچنین وجود دوگانگی و چندگانگی در روش‌های اجرایی مصوبات آن، اقدام مطلوبی نیست.
وی افزود: از مسوولان بهداشت و درمان و دادستان شهرستان بروجن درخواست شده تا ضمن تذکر جدی به خانواده‌های برگزار کننده هرگونه مراسم ترحیم و عروسی، از آنان توضیح بخواهند و متخلفان را اعمال قانون کنند.
فرماندار بروجن تصریح کرد: در همین راستا فرمی طراحی شده تا مشخصات متوفی و بستگان نزدیک وی ثبت شود تا در صورت برگزاری هرگونه مراسم عزاداری بتوان از آنان توضیح خواست.
وی یادآور شد: البته شیوع ویروس کرونا مانع اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای در بروجن نشده و بسیاری پروژه‌ها در این شهرستان همچنان فعال است اما متاسفانه تخصیص اعتبارات پایین است.
ملکی اظهار داشت: ادامه جاده چهار خطه سفیددشت به بروجن، کمربند شمالی، چهار خطه بلداجی به سه‌راهی گندمان، تکمیل مسیر دسترسی و پل هوایی بیمارستان‌ بروجن، بزرگراه گندمان به لردگان و طرح انتقال آب بن به بروجن جزو مهم‌ترین طرح‌های فعال این شهرستان در دوران شیوع ویروس کرونا به‌شمار می‌رود که بسیاری از آن‌ها تا دهه فجر سال‌جاری بهره‌برداری می‌شود.