امروز

چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۲۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، جعفر مردانی ۲۱ آبان‌ماه در جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری با گلایه از عملکرد سازمان صمت و اتاق اصناف در تعطیلی بازار، اظهار کرد: به غیر از گروه شغلی یک مابقی گروه‌های شغلی از ساعت ۱۸ عصر مجاز به فعالیت نیستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد تند از کم‌کاری و بی‌توجهی بعضی از مدیران از جمله رئیس سازمان صمت و رئیس اتاق اصناف در بحث همکاری با قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا افزود: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری، سلامت مردم در اولویت است که در این زمینه با کسی تعارف نخواهیم داشت و همه باید به این موضوع مهم که روزانه جان تعدادی از شهروندان را می‌گیرد توجه ویژه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: اصناف معتقدند اطلاع‌رسانی لازم به آن‌ها در خصوص مصوبه ستاد کرونا صورت نگرفته است، پیامک اطلاع‌رسانی به اصناف و مردم ارسال شود، تا دیگر بهانه‌ای برای ‌بی‌اطلاعی از مصوبه وجود نداشته باشد.

وی با انتقاد از غیبت اتاق اصناف در جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای چهارمحال و بختیاری، تاکید کرد: مجموعه اتاق اصناف و سازمان صمت باید با قوت برای اجرای مصوبه وارد میدان شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اگر صنوف در مقابل اجرای مصوبه ستاد کرونا مقاومت می‌کنند باید برخورد لازم با آن‌ها صورت بگیرد،گفت: در گام اول تذکر، گام دوم پلمپ و در نهایت پروانه کسب واحد صنفی متخلف ابطال شود.

مردانی بیان کرد: نباید با بی‌تفاوتی سلامت مردم به خطر بیوفتد، به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بخش آی‌ سی یو بیمارستان‌های استان تکمیل شده است و وضعیت نگران‌کننده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اگر نسبت به اجرای مصوبات بی‌توجهی صورت بگیرد، در آینده امکان دارد مجبور به اعمال محدودیت‌های بیشتر باشیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها ستاد کرونا را در امر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی یاری کنند، یادآور شد: از ظرفیت خودرویی سازمان شورای هماهنگی تبلیغات و راهور برای تذکر لسانی و اطلاع‌رسانی با بلندگو استفاده شود.

رئیس قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری در خصوص تعطیلی اصناف بعد از ساعت ۶ عصر تاکید کرد: اگر اصنافی که به آن‌ها اطلاع داده شد این دو ساعت تعطیلی را رعایت نکنند و وضعیت بحرانی شود مجبور به تعطیلی طولانی مدت خواهند شد.

وی تصریح کرد: باید مجددا به صورت مهربانانه و اقناعی مصوبه تعطیلی مشاغل گروه 2 بعد از ساعت 6 عصر به اصناف و اقشار مختلف مردمی به طرق مختلف از جمله ارسال پیام، بازدید چهره‌به چهره و استفاده از بلندگوهای سطح شهر اطلاع‌رسانی شود اما با اصناف و افرادی که بعد از اطلاع‌رسانی رعایت نمی‌کنند باید قاطعانه برخورد کرد و مشمول جریمه و پلمب شوند.

مردانی اضافه کرد: ناوگان اتوبوس‌رانی نیز از ساعت 6 عصر باید با 50 درصد ظرفیت فعالیت کند و خود مردم نیز در این ساعت‌ها جهت کاهش گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه از حضور در خیابان اجتناب کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: از همه فعالان فضای مجازی نیز خواهشمندیم در زمینه کنترل ویروس کرونا اطلاع‌رسانی کامل و جامعی داشته باشند و علوم‌پزشکی را در این زمینه یاری دهند.

ر ادامه سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار از ساعت ۱۸ عصر از تاریخ ۲۰ آبان‌ماه به مدت یک‌ماه مجاز نیست، اظهار کرد: این مصوبه در شهرستان‌های شهرکرد، لردگان، بروجن و فارسان لازم الاجرا است، همچنین فعالیت گروه شغلی سه و چهار هم‌چنان ممنوع است.

وی ادامه داد: گروه شغلی یک شامل  فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم و مراکز تامین ارزاق عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی بخش خصوصی و دولتی، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، میادین میوه و تره‌بار، جایگاه سوخت، مراکز تامین آمبولانس، بخش دارو و موادغذایی، نانوایی و تولید فرآورده‌های نانوایی، مراکز امدادی، ادارات و مراکز امنیتی، داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی، سبزی‌فروشی، لبنیات‌فروشی، تولید و عرضه موادلبنی، مراکز تهیه غذاهای آماده و بیرون‌بر است.

جزایری با بیان اینکه فعالیت گروه شغلی یک تحت هر شرایطی مجاز است، متاسفانه شب گذشته گروه شغلی دو اقدام به تعطیلی نکردند، پس از پیگیری و تذکرات تنها ۲۰ تا ۳۵ درصد بازار تعطیل شد.

فهرست کسب و کارها و گروه شغلی دو  شامل مراکز خرید، پاساژها، مکان‌های فروش غیرموادغذایی، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی سه شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری است.

همچنین گروه چهار شامل همایش‌ها، تجمعات و .. است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی