امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۱:۱۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، سرهنگ مرتضیعسگری رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری گفت: کاربران با قرار دادن تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی، چراغ سبزِ شراکت دیگر افراد در حریم خصوصی و بسترسوءاستفاده مجرمان سایبری از هویت خود برای مجرمان را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: مجرمان سایبری با کپی کردن تصاویر کاربران از روی پروفایلشان جهت استفاده غیرمجاز و ایجاد صفحاتی جعلی مشابه صفحه اصلی آنها، مشکلاتی نظیر مزاحمت، کلاهبرداری، تهدید و غیره در فضای مجازی برای مخاطبان کاربر و یا دیگر افراد ایجاد می‌کنند که ممکن است تبعاتی برای خود شخص نیز در پی داشته باشد.

سرهنگ عسگری گفت: در بیشتر موارد مجوز ورود و نفوذ به حریم خصوصی کاربران، با انتخاب تصاویری است که خودشان ندانسته و ناخواسته برای پروفایل خود انتخاب کرده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد : تصاویری که معمولاً کاربران برای پروفایل‌های خود انتخاب می‌کنند اطلاعاتی راجع زندگی شخصی، حالت‌های روحی و روانی، شادی، نگرانی وغیره به بازدید کنندگان پروفایل می‌دهد، این تصاویرافراد سودجو را ترغیب به برقراری ارتباط دوستی، ایجاد مزاحمت برای دیگر کاربران، سوءاستفاده از اوضاع و احوال روحی و روانی خود کاربر کرده و در برخی موارد پیامدهای زیان باری را به بار می‌آورد.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به عواقب آشکارسازی بخش‌هاي پنهان زندگي کاربران در پروفایل‌های شبکه های اجتماعی و احتمال سوء‌استفاده مجرمان سایبری از این اطلاعات، از شهروندان درخواست کرد: دانش خود را در خصوص حفاظت از حریم خصوصی ارتقاء دهند و تصاویر خصوصی و خانوادگی را صرفا با هدف افزایش دنبال کننده، خودنمایی و.. در معرض سوءاستفاده افراد سودجو قرار ندهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی