امروز

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۲:۴۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، سعیدقوامی مجری طرح شهروندسفیر عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی و آگاهسازی خانواده ها و با شعار شناخت حقوق همدیگر=استحکام زندگی سالم خانوادگی در خصوص مباحث حقوق قضایی و شرعی در استان چهارمحال وبختیاری اجرایی می شود.
قوامی عنوان کرد: خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان است و استحکام آن اصلی ترین هدف محسوب می شود. در این راستا هر عاملی که به افزایش عملکرد خانواده و رضایتمندی زوجین و فرزندان کمک کند، ارزش مطالعه و تحقیق را خواهد داشت. یکی از این عوامل میزان آگاهی هر یک از اعضای خانواده از حقوقشان می باشد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به حقوق متقابل زوجین در تبیین سبک زندگی، تصریح می‌کند: درحقوق متقابل زوجین قاعدتا باید خطاب ما به هردو زوج باشد، ولی واقعیت این است که برخی مردان با داشتن اختیارات زیاد، راه برون رفت از مشکلات را دارند و با ابزار موجود به بن بست بر نمی خورد؛ اما برخی زنان به دلیل نداشتن اقتدار وسلطه و برخوردار نبودن از ابزار و امکانات مناسب همیشه در خطر فروپاشی کانون خانواده هستند و نداشتن بضاعت ادامه زندگی ، آنان راهمیشه در معرض خسران قرارمی دهد و آسیبهای اجتماعی دامن آنان را می گیرد.

وی اظهار داشت: مسئولان و کارشناسان مختلف شاه کلید رعایت حقوق متقابل زنان و مردان را آشنایی آنان به این حقوق می‌دانند و بسیاری از اختلافات و طلاق ها از همین بحث عدم آگاهی حقوق یکدیگر است.

مجری طرح شهروند سفیر عنوان داشت: به منظور افزایش استحکام خانواده لازم است مردان و زنان درباره حقوق خود آگاه باشند. لازمه رعایت حقوق، آشنایی زوجین با حقوق یکدیگر است. این در حالیست که بیشتر به دنبال شناخت وظایف طرف مقابل هستیم و وظیفه خود را نمی‌دانیم یا علاقه‌ای برای آگاهی از آن نداریم.

سعیدقوامی با تاکید بر اینکه نا آگاهی زوجین از حقوق خود باعث از هم پاشیدن بنیان خانواده می‌شود، اظهار می‌کند: علاوه بر آن زوجین باید به تمام نیازهای روحی، عاطفی، جسمی، جنسی و اجتماعی هم توجه کنند.

این فعال اجتماعی افزود: در قرآن مجید و دین اسلام احکام و دستوراتی برای تشکیل خانواده، ویژگی های خانواده سالم و حقوق متقابل زوجین ارائه کرده است. جایگاه خانواده در اسلام، جایگاه متفاوت و ویژه ای است ،که با آگاهی از آنها و عمل به دستورات و احکام مطرح شده در دین اسلام می توان به تحکیم بنیان خانواده و آرامش اعضای خانواده دست یافت.

وی گفت: در طرح شهروند سفیر باتوجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی حضوری،استفاده ازظرفیت های فضای مجازی را مد نظر قرار خواهیم داد ،و دوره ها را بصورت وبینار انجام خواهد گرفت و در کنار آن از طریق ایجاد کانال درشبکه های اجتماعی مطالب در قالب طراحی پیام ها ونکات به صورت چاچی و الکترونیکی انتشار خواهد یافت.

قوامی در پایان عنوان کرد: در این طرح از همکاری موسسه شمیم آرامش ستاک ، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان استفاده خواهد شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی