- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

جزئيات بازگشايی مدارس شهرستان بروجن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، فرماندار شهرستان بروجن در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان بازگشایی مدارس را تابع مقررات ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: دستورالعمل ابلاغی از سطح ملی معروف به طرح صفر – شش، به‌منظور بازگشایی مدارس با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای دانش‌آموزان، معلمان و والدین آن‌ها مورد توجه تمامی مسئولان مرتبط باشد.
مسعود ملکی افزود: در این دستورالعمل توجه به بهداشت ساختمان، ابزار، تجهیزات و مواد غذایی مورد توجه قرار گرفته و بر تعطیلی بوفه‌های تغذیه‌فروشی در مدارس تاکید شده است.
ملکی تصریح کرد: رعایت بهداشت، حفاظت فردی و مراقبت از گروه‌های آسیب‌پذیر، دانش‌آموزان دارای بیماری‌های ویژه و غربال‌گری دانش‌آموزان و کادر آموزشی در قالب ۷۰ مصوبه ابلاغ شده است.
وی یادآور شد: در همین راستا مقرر شد جلساتی با کادر آموزشی و مدیران مدارس برگزار و این مصوبه‌ها برای آنان تشریح شود تا دانش‌آموزان ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بتوانند با آرامش خاطر و بدون نگرانی والدین در کلاس‌ها حضور یابند و آموزش‌ها حضوری باشد.
فرماندار بروجن اظهار داشت: البته آموزش در مدارس با کمتر از ۵۰ دانش‌آموز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت حضوری است.
وی گفت:‌ براساس دستورالعمل ابلاغی از سطح ملی، تمامی مردم به‌ویژه آموزگاران، دانش‌آموزان و والدین آن‌ها از طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا استقبال کنند.
ملکی تاکید کرد: در همین راستا نوع و نحوه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود تا گروه‌های هدف آموزش بتوانند با حضور در پایگاه‌های مشخص، واکسن خود را تزریق کنند.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن گفت: با تعیین نوع واکسن دانش‌آموزی توسط وزارت بهداشت، واکسیناسیون دانش‌آموزان پایه دوازدهم از فردا آغاز خواهد شد.
زهره شیرانی اظهار کرد: براساس دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، لازمه فعالیت حضوری مدارس دریافت حداقل یک دوز واکسن توسط معلمان، دانش‌آموزان، والدین، سرایداران، رانندگان سرویس‌های مدارس و… می‌باشد.
وی افزود: در تزریق واکسن فرهنگیان تاکنون 77 درصد دوز اول و 31 درصد دوز دوم را دریافت نموده‌اند که براساس مصوبه ستاد ملی واکسیناسیون حداکثری معلمان از ملزومات بازگشایی مدارس می‌باشد.