امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۲:۵۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت ملی گز بلداجی در سال ۹۷ گفت: پس از چهارسال پیگیری گز بلداجی ثبت جهانی شد.
سجاد رستمی افزود:با دریافت این نشان جهانی علاوه بر افزایش تولید و صادرات این محصول هیچ تولیدی در جهان نمیتواند از برند بلداجی سوءاستفاده کند.
رستمی تصریح کرد:با ثبت برند،گسترش تجارت جهانی امکان پذیر و طیف وسیعی از مصرف کنندگان مختلف در سراسر جهان با این برندها آشنا خواهند شدو ثبت قانونی یک نام تجاری برای آن حمایت قانونی فراهم می کند و از سوء استفاده طرح توسط تقلید کنندگان جلوگیری به عمل می آورد.
رستمی افزود:ثبت برند هزینه های بازاریابی کمتر و در مقابل کسب سود بیشتر را به همراه خواهد داشت.
وی گفت:ثبت برندو علامت های تجاری در صنعت برای افزایش اعتبار و وجهه تولیدبسیار حائز اهمیت است ودر واقع به غیر از همراه داشتن مزیت های رسمی برند های مطرح موجود در بازار (مانند ایجاد تمایز و استفاده کاربری برای تبلیغات و بازار یابی) به عنوان فاکتوری برای طبقه بندی و تقسیم محصولات ، بازاریابان، بازارها و … مورد استفاده قرار می گیرد.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری با تولید گز با کیفیت و به دست آوردن بازارهای داخلی و جهانی سالهای قطب اول تولید گز در ایران و گز تولیدی شهر بلداجی این استان هم اکنون به‌عنوان معروف‌ترین گز ایران شناخته شده است.
رستمی افزود:هم اکنون در شهربلداجی ۹۰کارگاه تولیدی گزوجود دارد.
رستمی خاطرنشان کرد:البته در سالیان اخیر تولیدکنندگان گز در شهر بلداجی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنندکه افزایش هزینه های تولید از مهمترین این مشکلات است که کارگاه‌های تولید گز در چهارمحال و بختیاری را دچار مشکلات فراوان کرد و امروز به غیر از افزایش چند برابری قیمت مواداولیه، بیماری کرونا نیز خسارات فراوانی را به فعالان این عرصه وارد کرده است.
رستمی با بیان اینکه تقاضای گز در بازار به شدت کاهش داشته است، تصریح کرد: کرونا،کاهش درآمد مردم، فانتزی بودن شیرنی گز به علت قیمت بالا و کاهش مراسمات شادی و عروسی تقاضای گز را کاهش داده است.
رستمی افزود:به طور میانگین سالانه ۴۰ تن گز معادل ۱۰۰ هزار بسته تولید می‎شد و به طور مشخص برای مصرف عید نوروز هزار و ۲۰۰ تن گز از سوی کارگاه‌های فعال در خوشه کسب و کار بلداجی روانه بازار می‌شد اما در شرایط فعلی که از یک سو متاثر از کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت تمام شده گز به واسطه افزایش قیمت مواد اولیه و شیوع ویروس بسیاری از کارگاه‌های کوچک،بزرگ،صنعتی و نیمه‌صنعتی شهر بلداجی با حداقل ظرفیت خود فعالند.
گز نام یکی از شیرینی‌های معروفی است که از ترکیب چند ماده مهم که مهمترین آن انگبین، سفیده تخم مرغ، مغز پسته و بادام است ساخته می‌شود.
«گز» از مجموعه شیرینی‌ها خشک و فرآورده‌های سنتی ایران به شمار می‌رود که تولید آن متعلق به دوره قاجاریه باست و در گذشته به عنوان کالای صادراتی به جهان عرضه شد.
نخستین کارگاه گزسازی در سال ۱۳۵۲ در بلداجی تاسیس شدوبلداجی، شیرین ترین شهر ایران با افزون بر ۲۰ هزار نفر جمعیت، درفاصله ۶۰ کیلومتری از شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی