امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۴۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز سه شنبه در شورای اداری شهرستان بروجن تاکید کرد: پس از تعیین استاندار جدید چهارمحال و بختیاری، شاهد سفر رییس‌جمهوری به این استان هستیم که می‌تواند منشأ برکت‌های زیادی برای این استان باشد.

وی افزود: در همین راستا برنامه‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری باید از قبل آماده و برای عملیاتی شدن آن‌ها با وزیران مرتبط رایزنی شود تا نتایج سفر رییس‌جمهوری به استان بیشترین تاثیر را داشته باشد.

جعفری تصریح کرد: مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی تا لحظه آخر مسئولیت، باید به وظایف خود عمل کنند اما امروز برخی ادارات استان رها است و ضرورت دارد تا هر چه زودتر استاندار چهارمحال و بختیاری تعیین شود.

وی یادآور شد: نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی به‌صورت مرتب پیگیر این موضوع هستند زیرا یک روز تاخیر در انجام این مهم، به ضرر استان است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا زمان تعیین استاندار جدید چهارمحال و بختیاری تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرای باید به وظایف خود به‌درستی عمل کنند و نباید شاهد کم کاری در برخی مجموعه‌های دولتی و سردرگمی مردم باشیم.

جعفری به سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی به هفت استان کشور تاکنون اشاره و تاکید کرد: اعضای این کمیسیون به احتمال قوی قبل از سفر رییس‌جمهوری به چهارمحال و بختیاری، برای نخستین بار در این استان حضور می‌یابند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه کشاورزی، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط‌زیست و آب باید برنامه‌های مدون خود را آماده داشته باشند تا بتوان در این سفر از آن بهره ‌گیری مطلوبی کرد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری مسوولان سه وزارتخانه و سازمان محیط زیست کشور حضور دارند.

وی یادآور شد: در این سفر سیمای کلی چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست به تصویر کشیده و قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها به همراه چالش‌ها و کاستی‌های این استان ارائه می‌شود.

جعفری اظهار داشت: سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی به هفت استان دیگر کشور که تاکنون انجام شده، از نتایج و دستاوردهای مطلوبی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به ایمنی ۸۰ درصدی افراد در برابر ویروس کرونا پس از تزریق واکسن گفت: تمامی مسوولان، معتمدان و افرد صاحب‌نفوذ، وظیفه دارند تا گروه‌های هدف را برای انجام واکسیناسیون توصیه و تشویق کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فُرم‌هایی به مسوولان دستگاه‌های اجرایی دولتی در شهرستان بروجن تحویل داده و شاخص‌هایی تعیین شده تا برنامه‌های پیشنهادی برای سال ۱۴۰۱ و راهکارهای اجرایی برای تحقق آن و گزارش اقدامات انجام شده را مشخص و براساس زمان‌بندی تا پایان هفته جاری اعلام کنند و ارزیابی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان بروجن براساس همین شاخص‌ها خواهد بود.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به ادامه و استمرار روند خشکسالی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: وضعیت استان از نظر بارش‌ها پیش‌بینی‌های پاییز مطلوب نیست.

وی با اشاره به در نظر گرفته شدن پنج شهرک گلخانه‌ای برای شهرستان بروجن یادآور شد: قدیمی‌ترین این شهرک‌های گلخانه‌ای مختص بلداجی و دارای پیشرفت مطلوبی است.

جعفری ممنوع شدن کشت محصولات پُرآب‌بر در چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن را ضروری دانست و اظهار داشت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به‌طور ویژه در دستور کار مسئولان مرتبط استانی و شهرستانی قرار گیرد.

فرماندار بروجن نیز گفت: شرایط شیوع ویروس کرونا در این شهرستان نسبت به موج پنجم بهتر شده اما خطر همچنان در کمین مردم است.

مسعود ملکی تاکید کرد: واکسیناسیون گروه‌های هدف در برابر ویروس کرونا باید جدی گرفته شود زیرا خودداری از تزریق این واکسن سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی، فرهنگیان، دانش‌آموزان هدف، اقشار و اصناف باید واکسن خود را علیه ویروس کرونا تزریق و مسوولان مربوطه باید گزارش آن را برای فرمانداری ارسال کنند.

ملکی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و شرکت‌های خدمات‌رسان در شهرستان بروجن خدمات خود خود را براساس کارت واکسیناسیون به ارباب‌رجوع ارائه دهند.

وی یادآور شد: دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی لغو شده و نیروهای اداری باید در محل کار حاضر باشند و بهانه‌ای در این راستا پذیرفته نیست، مگر برای افرادی که بیمار و دارای گواهی پزشکی هستند.

رییس شورای اداری شهرستان بروجن اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در این شهرستان حق مکاتبه فردی با دستگاه‌های اجرایی را ندارند و انجام نامه‌نگاری‌های اداری تنها با امضای رییس و نایب‌رییس هر شورا امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به نزدیک بودن فصل سرما گفت: بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌های و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بروجن نسبت به بازدیدهای میدانی و پاک‌سازی پل‌ها، جوی و جدول، قنات‌ها، سدها و بندهای خاکی شهرستان اقدام کنند تا در زمان بارندگی و وقوع بحران‌های احتمالی با مشکلی مواجه نشویم.

ملکی ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به مردم از طریق دستگاه‌های اجرایی شهرستان بروجن را ضروری اعلام و تاکید کرد: اتحاد، انسجام و فاصله از حاشیه‌ها باعث رونق در امور مختلف و تسریع در روند توسعه بخش‌های مختلف خواهد شد

 

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن نیز با اشاره به تسریع در روند واکسیناسیون گفت: از ابتدای امسال تا سوم آبان ماه ۲۷ هزار و ۹۷۷ مورد نمونه گیری برای تشخیص بیماری کرونا انجام شده که از این تعداد نتیجه تست ۱۰ هزار و ۲۸۸ مورد مثبت اعلام شده و در این مدت ۱۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.
زهره شیرانی اظهار کرد: از ابتدای تیرماه امسال تا کنون ۸۰ هزار و ۴۴۰ دوز واکسن نوبت نخست و ۵۲ هزار و ۳۱۲ دوز واکسن نوبت دوم علیه ویروس کرونا در شهرستان بروجن تزریق شده است.
شیرانی افزود: به مرحله سخت واکسیناسیون یعنی مقاومت ها در برابر تزریق واکسن رسیده ایم که امر مهم اقناع سازی نیازمند همراهی و مشارکت مردم و مسئولان است.
وی تاکید کرد: هدف ملی برای رسیدن به ایمنی در برابر ویروس کرونا واکسیناسیون ۹۰ درصدی جامعه هدف علیه این ویروس است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی