- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

لزوم مشارکت اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، جلسه شورای تأمین با موضوعیت مشارکت اجتماعی برای پیشگیری و مقابله با کرونا ، به ریاست فرماندار و با حضور اعضای شورای تأمین، ائمه جمعه،شهرداران، بخشداران، رؤسای شوراهای اسلامی شهرها و جمعی از رؤسای ادارات در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
فرماندار شهرستان بروجن گفت: مقابله با بیماری کرونا یک موضوع فراگیر است و باید آحاد جامعه در این امر مشارکت داشته باشند.
ملکی با تاکید بر اینکه باید راه‌های علمی پیشگیری از این ویروس اندیشیده شود اظهار کرد: مقابله با ویروس کرونا مختص به شبکه بهداشت و درمان و زیرمجموعه‌های آن نیست و همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان باید در اجرای برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها مشارکت نمایند.

رئیس شورای تأمین شهرستان بروجن افزود: تاکید بر اطلاع رسانی شفاف، دقیق و بروز از مباحث مطرح شده در این جلسه بود و بر این اساس محتوای شبکه بهداشت و درمان تولید خواهد شد و شبکه بهداشت ودرمان بعنوان مدعی العموم اقدامات لازم در خصوص پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا انجام دهد و دیگر نهادها و ادارت موظف به همکاری هستند.
وی اضافه کرد: ارتباط آموزش و پرورش با اولیا دانش آموزان در این ایام از طریق پیام رسان های مختلف برقرار خواهد بود و علاوه بر پیگیری های آموزشی و درسی، پیام‌های توصیه‌ای و آرامش بخشی را به خانواده‌ها منتقل خواهد شد.

وی به ضرورت فعالیت در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: این فضا از یک سو می‌تواند ظرفیتی برای اطلاع رسانی و ارائه هشدارها مورد استفاده قرار گیرد و از سوی دیگر محیطی برای تولید از جمله شایعات است که قرار شد دستگاههایی که در این زمینه وظیفه دارند با کسانی که به صورت سازمان یافته در این فضا فعالیت منفی دارند با قاطعیت برخورد کنند

فرماندار شهرستان بروجن گفت: تیم های بازرسی و گشت های نظارتی با همکاری دستگاه های متولی و امنیتی تشکیل گردد و فروشگاه های بهداشتی توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک و الکل حضور یافته و بر روند توزیع این اقلام به منظور قرار گرفتن در دست مصرف کننده واقعی نظارت کنند.و همچنین خواستار برگزاری نشست های مشترک اداره صنعت، معدن و تجارت و نماینده بهداشت و درمان با اصناف شد.

وی ادامه داد: از زحمات همه کادر پزشکی و پیراپزشکی به ویژه پرستاران در این زمان تشکر کنم که مجاهدانه در سنگر خدمت رسانی حضور دارند.
فرماندار شهرستان بروجن تاکید کرد: مردم نسبت به بیماری کرونا و وضعیت کنونی حساس باشند ولی نگران نباشند و با رعایت اصول بهداشتی برنامه زندگی روزانه خود را دنبال کنند.

ملکی تأکید کرد: فعالیت تالارها، کافی نت ها، گیم نت ها، باشگاه ها، ورزشگاه ها، اماکن آموزشی، فرهنگی و… با هدف جلوگیری از اجتماع مردم و پیشگیری از شیوع کرونا متوقف شود.
وی بر آموزش روش های پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا در روستاها تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت دهیاری ها و شوراهای اسلامی در روستاها برای اطلاع رسانی و آموزش استفاده کرد.
فرماندار بروجن خواستار آمادگی شهرداری ها برای ضدعفونی و گند زدایی اماکن عمومی (پاساژها، مجتمع های تجاری، آرامستان، پایانه مسافربری، هتل ها، مسافرخانه ها و…) وسایل حمل و نقل عمومی، اماکن گردشگری و زیارتی و … شد.
وی با تأکید بر لزوم توجه واحدهای نانوایی به اصول بهداشتی بیان کرد: متصدی این واحدها ملزم به رعایت اصول بهداشتی در حین انجام کار می باشند.

رئیس شورای تأمین شهرستان بروجن گفت: به‌منظور حفظ سلامت مردم، هیچ‌گونه برنامه‌‌ای برای استقبال از مسافران نوروزی درنظر گرفته نخواهد شد.

مسعود ملکی عنوان نمود امکان انسداد و کنترل مبادی ورودی و خروجی بروجن به لحاظ استقرار در مسیر جنوب به فلات مرکزی کشور و حجم بالای تردد وجود نداشته اما اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه درحال انجام است ،نشست ستاد خدمات سفرهای نوروزی در شهرستان بروجن برگزار نشده و این ستاد هیچ‌ برنامه‌ای برای استقبال از مسافران ندارد.

وی یاد آور شد: با هم افزایی دستگاه های اجرایی در انجام وظایف محوله، برنامه های پیشگیری و مقابله با کرونا را جامه عمل می پوشانیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این نشست با بیان اینکه از ویژگی های ویروس COVID-19 انتشار سریع و قدرت سرایت بالای آن می باشد خواستار رعایت بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست ها شد.

محمد حسن کرمی  ادامه داد: طبق پروتکل‌ها دو گروه باید از ماسک استفاده کنند اول کسی که علائم بیماری حاد تنفسی مانند آبریزش بینی، عطسه و سرفه دارد و فردی که با او در ارتباط است. به طور کلی دو گروه به ماسک نیاز دارند؛ فردی که بیمار است و فردی که با بیمار سرکار دارد.

وی درباره خودقرنطینگی توضیح داد: اگر شما تردد را کم کنید و بتوانید تماس را در جامعه در بین اعضای خانواده و جامعه کمتر کنید به جلوگیری و کاهش شیوع کرونا کمک کرده اید. باید تلاش کنیم که تا حد امکان از منزل خارج نشویم و به مکان های شلوغ تردد نداشته باشیم. در صورت نیاز باید مسیرهایی را انتخاب کنیم که خلوت‌تر است

مدیر بیمارستان ولی عصر (عج) بروجن همچنین اظهار داشت:  ۵۶ تخت مجهز جهت بستری و درمان مبتلایان احتمالی به کرونا در بیمارستان بروجن در نظر گرفته شده است.
علیرضا قربانی افزود: طی روزهای اخیر ۸ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری شده که ۲ نفر بخاطر بهبود شرایط جسمانی ترخیص شده اند از کلیه افراد تست کرونا گرفته و به انستیتو پاستور تهران ارسال شده است، نتیجه تست ۳ بیمار منفی و منتظر دریافت نتیجه تست سایر افراد بستری هستیم.
قربانی اقزود:  فرد فوت شده در بیمارستان بروجن از ۱۰ روز پیش تحت نظر پزشک عفونی بوده و کیس کرونایی نبوده است.
مدیر بیمارستان ولی عصر (عج) بروجن عنوان کرد: ۵۶ تخت مجهز جهت بستری و درمان مبتلایان احتمالی به کرونا در بیمارستان بروجن درنظر گرفته شده است هیچ کمبودی از لحاظ تجهیزات حفاظت فردی برای پرسنل پزشکی و پرستاری، بیماران و افراد همراه بیمار وجود ندارد.

او در پایان توصیه کرد: نیازی نیست که فردی که علائم سرماخوردگی اولیه دارد به بیمارستان برود چراکه هم راه را برای مداوای بیماران مسدود کرده و هم ممکن است خودش به بیماری مبتلا شود. بهتر است فردی که علائم اولیه سرماخوردگی را دارد به مراکز جامع سلامت، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها مراجعه کند و بیمارستان‌ها نرود.

فرمانده سپاه ناحیه بروجن گفت: رزمندگان جان بر کف تا پایان یافتن این شرایط همانند حوادث و اتفاقات گذشته در خدمت و در کنار هموطنان عزیز خواهند بود.

سرهنگ اسماعیل عظیمی گفت: در حوزه پیشگیری، ضدعفونی و غربالگری در سطوح مختلف شهری و روستایی، خیابان‌ها و معابر عمومی آمادگی سپاه و بسیج جهت همکاری با مجموعه بهداشت و درمان خبر داد و گفت: ظرف چند روز آینده از ظرفیت خیاطان بسیجی در جهت تولید ماسک استفاده خواهد شد.