- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

اورژانس هوایی در چهارمحال و بختیاری فعال شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سقوط بالگرد اورژانس در اسفندماه سال ۹۷ گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و سخت‌گذر بودن برخی مناطق استان برقراری اورژانس هوایی یک ضرورت برای امدادرسانی است.

محمد حیدری اظهار داشت: سال‌گذشته ۴۰ مورد امداد هوایی در استان ثبت شد، که به دلیل نبود بالگرد و درخواست از استان‌های دیگر تنها یک چهارم این حوادث با بالگرد امدادرسانی شد.

وی افزود: بالگرد به صورت شبانه روزی در استان مستقر شده است و آماده خدمات رسانی در مواقع بحرانی است.

وی، به افتتاح دومین پایگاه اورژانس در شهرستان سامان خبر داد و گفت: این پایگاه به عنوان پنجاه و دومین پایگاه اورژانس استان است که همزمان با روز ملی اورژانس افتتاح شد.

به گفته وی، سامانه آسایا (سامانه مرکز ارتباطات اورژانس)، مرکز هماهنگی عملیات و هدایت اورژانس و مرکز پایش مراقبت بیمارستانی و سامانه تامین سلامت بیمار از راه دور نیز روز چهارشنبه با حضور مسوولان استانی با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، براثر سقوط بالگرد امدادهوایی استان چهارمحال وبختیاری در اسفندماه سال ۹۷ پنج سرنشین این بالگرد شامل ۲ خلبان، یک مهندس پرواز و ۲ تکنسین اورژانس جان خود را از دست دادند.