- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

تکمیل زنجیره تولید نخ در مجتمع نساجی بروجن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز چهارمحال و بختیاری ، مدیرعامل مجتمع نساجی نگین بروجن گفت: این مجتمع با بهره مندی از برترین تکنولوژی روز جهان (تکنولوژی سال ۲۰۱۸ بارمگ آلمان و وایندر WINGS میکروفیلامنت با (DPF ۰/۳) می‌تواند انواع نخ‌های فیلامنت پلی استر را با کیفیت و تنوع بالا جهت تضمین صنایع پایین دستی تولید کند.
مجتمع نساجی بروجن متشکل از شرکت‌های نساجی نگین بروجن، رنگین نخ نگین بروجن، پلی بهریس آفاق بروجن و ایلیا نساج مهتاب ایرانیان، با هدف تولید انواع نخ‌های فیلامنت پلی استر جهت تأمین نیاز تمامی صنایع نساجی بیش از سه دهه پیش تأسیس شد.

اخوان با بیان اینکه مجتمع نساجی بروجن با رویکرد کار تیمی و همچنین به کارگیری کارشناسان متخصص و مجرب داخلی و خارجی قابلیت تولید انواع نخ‌های فیلامنت پلی استر را دارد افزود: در اولین شرکت نخ‌های poy یا همان نخ‌های نیمه آرایش یافته تولید می‌شود و این امر باعث ازدیاد طول در محصول تولیدی می‌شود که می‌توان آن را بعنوان ماده اولیه (محصول بالادستی) جهت تولید نخ‌های DTY و ATY استفاده کرد.

وی گفت: در دومین شرکت نخ FDY و DTY با اعمال کشش و حرارت روی نخ POY طی فرآیند خاص تک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای تولید می‌شود که این نخ به عنوان ماده اولیه جهت تولید نخ تابیده بوده و خود نیز بطور مستقیم در بافندگی مصرف دارد.

اخوان افزود: شرکت نساجی نگین بروجن زیر مجموعه مجتمع نساجی بروجن با استفاده از مدرن‌ترین ماشین آلات تولید FDY قابلیت ارائه انواع نخ FDY را در رنگ و نمره متنوع دارد.

وی گفت: در سومین شرکت هم با در اختیار داشتن تکنولوژی رنگرزی از کمپانی Galvaning ایتالیا توان رنگرزی و ارائه انواع نخ رنگی DTY و ATY در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها حتی متناسب با سفارش مشتری با کیفیتی متمایز وجود دارد.

اخوان افزود: نخ تولیدی مجتمع ما در قطب‌های اصلی نساجی کشور مصرف می‌شود، در اصفهان از نخ ما برای تولید پارچه، در کاشان برای تولید فرش، در تبریز برای تولید حوله، در یزد برای تولید رومبلی و در قم و تهران برای تولید انواع لباس‌ها استفاده می‌شود.