- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

شناسایی عامل انتشار اکاذیب در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری گفت:در پی مراجعه نماینده حقوقی یک شرکت خصوصی شهرستان بروجن مبنی برانتشار اکاذیب علیه فعالیت این شرکت در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط فرد و یا افرادی ناشناس بررسی های علمی و فنی  توشط کارشناسان پلیس فتا برای کشف پرونده آغاز شد.

وی افزود: اقدامات فنی و تخصصی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان بروجن منجر به شناسایی متهم که خانمی 35 ساله بود، منجر شد.

این مقام مسئول ادامه داد : پس از احضار متهم ، در خصوص موضوع از وی تحقیق به عمل آمد که درمواجه با ادله دیجیتال، ضمن اقرار به اقدام خود اعلام داشت انگیزه خاصی از انتشار محتواها علیه شرکت مذکور را نداشتم و نمی دانستم که انتشارمحتوای کذب در فضای مجازی جرم محسوب می شود.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جهل به قانون رافع مسئولیت نیست ، از کاربران درخواست کرد: ضمن مطالعه و مدنظر قرار دادن قوانین حاکم برفضای مجازی همانند فضای حقیقی، متعهد به رعایت اصول اخلاقی، شرع وعرف جامعه باشند و قبل از ارسال هرگونه محتوایی در این فضا، به عواقب و تبعات آن فکرکنند و نیز در صورت نیاز به مشاوره به سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir [1] مراجعه کنند.