- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

تصاویر شخصی پروفایل‌ها اولین عامل نقض حریم خصوصی کاربران است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، سرهنگ مرتضیعسگری رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری گفت: کاربران با قرار دادن تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی، چراغ سبزِ شراکت دیگر افراد در حریم خصوصی و بسترسوءاستفاده مجرمان سایبری از هویت خود برای مجرمان را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: مجرمان سایبری با کپی کردن تصاویر کاربران از روی پروفایلشان جهت استفاده غیرمجاز و ایجاد صفحاتی جعلی مشابه صفحه اصلی آنها، مشکلاتی نظیر مزاحمت، کلاهبرداری، تهدید و غیره در فضای مجازی برای مخاطبان کاربر و یا دیگر افراد ایجاد می‌کنند که ممکن است تبعاتی برای خود شخص نیز در پی داشته باشد.

سرهنگ عسگری گفت: در بیشتر موارد مجوز ورود و نفوذ به حریم خصوصی کاربران، با انتخاب تصاویری است که خودشان ندانسته و ناخواسته برای پروفایل خود انتخاب کرده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد : تصاویری که معمولاً کاربران برای پروفایل‌های خود انتخاب می‌کنند اطلاعاتی راجع زندگی شخصی، حالت‌های روحی و روانی، شادی، نگرانی وغیره به بازدید کنندگان پروفایل می‌دهد، این تصاویرافراد سودجو را ترغیب به برقراری ارتباط دوستی، ایجاد مزاحمت برای دیگر کاربران، سوءاستفاده از اوضاع و احوال روحی و روانی خود کاربر کرده و در برخی موارد پیامدهای زیان باری را به بار می‌آورد.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به عواقب آشکارسازی بخش‌هاي پنهان زندگي کاربران در پروفایل‌های شبکه های اجتماعی و احتمال سوء‌استفاده مجرمان سایبری از این اطلاعات، از شهروندان درخواست کرد: دانش خود را در خصوص حفاظت از حریم خصوصی ارتقاء دهند و تصاویر خصوصی و خانوادگی را صرفا با هدف افزایش دنبال کننده، خودنمایی و.. در معرض سوءاستفاده افراد سودجو قرار ندهند.