- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

رسانه ها مطالبه گر مشکلات مردم از مسئولان باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،دادستان شهرستان بروجن در نشست با اصحاب رسانه وخبرنگاران شهرستان بروجن تاکید کرد: تولید کنندگان با مشکلات صنفی زیادی مواجه هستند که رسانه‌ها می‌توانند با شناسایی و ساماندهی مشکلات مرتبط نسبت به رفع آن اقدام نمایند وبسیاری از مشکلات با اطلاع رسانی به موقع قابل حل است ، از جمله آن تولید است.

وی افزود: قانون نظام صنفی با خلأ روبه‌رو است و نمایندگان مردم با تصویب قانون جدید در مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع این خلأها اقدام کنند.

حاج‌آقامعمار تصریح کرد: رسانه‌ها چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن به‌تازگی برای اجرایی شدن طرح ممنوعیت ورود کامیون به داخل شهر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان همکاری مطلوبی داشته‌اند که به نتیجه رسید و عملیاتی شد.

دادستان شهرستان بروجن گفت: در بحث آب هر کاری از دستم بر بیاید انجام میدهم؛اما راه کار حل مسایل کف خیابان نیست ؛ گرو کشیدن در مسأله آب کار بسیار اشتباهی است ، توهین ۴نفر اراذل اوباش محکوم است و نباید به پای همه نوشته شود و پیگیر پرونده قضایی آن هم هستیم.

وی افزود: شناسایی چاه های غیر مجاز آغاز شده است و فرصت داده شده که چاه ها را پُر کنند و نماینده ما بعنوان ناظر به این موضوع را بررسی و تائید نماید ؛ از صاحبان آنها می خواهیم که قبل از هر اقدام قضایی به وظایف خود عمل کنند.

وی یادآور شد: ساماندهی مخروبه‌ها، پلمب مکان‌های دارای تخلف و برخورد با توزیع‌کنندگان یا مصرف‌کنندگان موادمخدر جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار دارد که تاکنون ۱۶ مکان متخلف پلمب شده است.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بروجن اظهار داشت: رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت به مطالبه‌گری خواسته‌های مردم در دستگاه‌های اجرایی اقدام کنند.

این مقام قضایی با تاکید بر این که امروز رسانه‌ها می‌توانند عناصر اصلی در مطالبه‌گری و ترویج فرهنگ مطالبه بین مردم باشند، افزود: واقعیت این است که خبرنگار مطالبه‌گر، خواسته‌ها و نیازهای جامعه را بیان کرده و حلقه واسط میان ملت و دولت و بلعکس محسوب می شود.

وی گفت: مجموعه قوه قضاییه در این شهرستان اجرای تمامی طرح‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری به‌ خصوص پروژه‌هایی با زمین‌های تغییرکاربری نشده را در دستور کار قرار داده که اجرای مطلوب آن نیازمند اطلاع‌رسانی به‌موقع است.

حاج‌آقامعمار تاکید کرد: با توجه به اعتراض‌های مستمر مردم بروجن نسبت به سر و صدای ناشی از فعالیت صنایع نیمه‌مزاحم در داخل شهر، باید نسبت به جابه‌جایی صنایع نیمه‌مزاحم از داخل شهر و انتقال آن به زمین‌های پیش‌بینی شده دارای زیرساخت برای فعالیت مشاغل نیمه‌مزاحم اقدام شود.

وی با اشاره به طولانی شدن روند اجرایی بخشی از جاده شهرکرد به بروجن در محدوده شهرهای سفیددشت و فرادنبه افزود: دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان بروجن به‌عنوان مدعی‌العموم وارد شده و مشکلات موجود را رفع کرده است.

حاج‌آقامعمار تصریح کرد:در بحث تملکات اراضی برای احداث جاده ها مشکل نوع نگاه خارج از شهرستان است ؛ هر جا میخواهند کار نکنند می‌گویند معارض دارد ، فقط در ورودی فرادنبه و سفید دشت کمی مشکل معارض داریم

وی به بحث انتخابات اشاره داشت و تاکید کرد: آنجه برای ما در انتخابات مهم و برای ما مورد توجه است باید انتخابات در امنیت کامل و سلامت برگزار شود.

دادستان شهرستان بروجن با بیان اینکه باید تلاش کنیم که مشارکت در انتخابات بالا رود، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا مردم با حضور حداکثری و با بصیرت خود مشارکت زیاد داشته باشند و اینجا نیز نقش رسانه مهم است.