امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۲۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، فرماندار شهرستان بروجن در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان بازگشایی مدارس را تابع مقررات ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: دستورالعمل ابلاغی از سطح ملی معروف به طرح صفر – شش، به‌منظور بازگشایی مدارس با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای دانش‌آموزان، معلمان و والدین آن‌ها مورد توجه تمامی مسئولان مرتبط باشد.
مسعود ملکی افزود: در این دستورالعمل توجه به بهداشت ساختمان، ابزار، تجهیزات و مواد غذایی مورد توجه قرار گرفته و بر تعطیلی بوفه‌های تغذیه‌فروشی در مدارس تاکید شده است.
ملکی تصریح کرد: رعایت بهداشت، حفاظت فردی و مراقبت از گروه‌های آسیب‌پذیر، دانش‌آموزان دارای بیماری‌های ویژه و غربال‌گری دانش‌آموزان و کادر آموزشی در قالب ۷۰ مصوبه ابلاغ شده است.
وی یادآور شد: در همین راستا مقرر شد جلساتی با کادر آموزشی و مدیران مدارس برگزار و این مصوبه‌ها برای آنان تشریح شود تا دانش‌آموزان ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بتوانند با آرامش خاطر و بدون نگرانی والدین در کلاس‌ها حضور یابند و آموزش‌ها حضوری باشد.
فرماندار بروجن اظهار داشت: البته آموزش در مدارس با کمتر از ۵۰ دانش‌آموز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت حضوری است.
وی گفت:‌ براساس دستورالعمل ابلاغی از سطح ملی، تمامی مردم به‌ویژه آموزگاران، دانش‌آموزان و والدین آن‌ها از طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا استقبال کنند.
ملکی تاکید کرد: در همین راستا نوع و نحوه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود تا گروه‌های هدف آموزش بتوانند با حضور در پایگاه‌های مشخص، واکسن خود را تزریق کنند.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن گفت: با تعیین نوع واکسن دانش‌آموزی توسط وزارت بهداشت، واکسیناسیون دانش‌آموزان پایه دوازدهم از فردا آغاز خواهد شد.
زهره شیرانی اظهار کرد: براساس دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، لازمه فعالیت حضوری مدارس دریافت حداقل یک دوز واکسن توسط معلمان، دانش‌آموزان، والدین، سرایداران، رانندگان سرویس‌های مدارس و… می‌باشد.
وی افزود: در تزریق واکسن فرهنگیان تاکنون 77 درصد دوز اول و 31 درصد دوز دوم را دریافت نموده‌اند که براساس مصوبه ستاد ملی واکسیناسیون حداکثری معلمان از ملزومات بازگشایی مدارس می‌باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی