- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

ضرورت تکمیل طرح انتقال آب بن_بروجن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام [1] ،فرماندار شهرستان بروجن در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان بروجن در حوزه وزارت نیرو گفت: در ۲ سال گذشته پنج حلقه چاه برای تامین آب آشامیدنی مردم در این شهرستان حفر شده و هم‌اکنون تعدادی مجوز حفر چاه جدید هم موجود است.
مسعود ملکی به تخلیه آبخوان حوضه شهرستان بروجن و مشکل جدی به‌منظور تامین آب آشامیدنی مردم اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون میزان تولید با مصرف آب در این شهرستان بروجن برابر است و در صورت بروز اشکال در یکی از چاه‌های آب، مجبور به تامین آب مورد نیاز مردم مرکز شهرستان ازطریق سیار و با تانکر هستیم.
وی با اشاره به مشکل تامین آب آشامیدنی ساکنان بسیاری شهرها و روستاهای شهرستان بروجن در شرایط کنونی یادآور شد: البته آب آشامیدنی این شهرستان مشکل بهداشتی ندارد اما با استانداردها فاصله دارد.
ملکی ضمن تشکر از فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن اظهار داشت: تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای گندمان و بلداجی و روستای آورگان و همچنین اقدام لازم برای به نتیجه رسیدن شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرهای سفیددشت و فرادنبه ضروری است.
وی افزود: رفع کامل مشکلات آب آشامیدنی شهرستان بروجن به تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن نیاز دارد.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی‌های افزون‌بر ۱۲ سال گذشته در چهارمحال و بختیاری و کاهش شدید منابع آب استان گفت: هم‌اکنون این شهرستان در تامین آب پایدار برای بخش‌های مختلف آشامیدنی، کشاورزی و صنعت با مشکل مواجه است.
حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری تاکید کرد: برای رفع مشکلات آب در این شهرستان به‌ویژه آب آشامیدنی مورد نیاز افزون‌بر ۴۶۰ هزار نفر برابر نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری، باید روند تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن تسریع شود.
وی افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن مشکل آب آشامیدنی در شهرهای بروجن، فرادنبه و سفیددشت رفع می‌شود اما شهر نقنه، بخش‌های گندمان و بلداجی همچنان با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه هستند.
جعفری به عقب‌ماندگی‌های شهرستان بروجن در بخش تامین آب پایدار اشاره و تصریح کرد: طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها ارائه و بررسی شده و امید است با اجرای این برنامه‌ها در آینده بتوان مشکل آب آشامیدنی در این شهرستان را رفع کرد.
وی یادآور شد: امیدواریم دولت سیزدهم بتواند زمینه اجرا و عملیاتی شدن طرح‌های مرتبط با رفع مشکل آب بخش‌های مختلف با اولویت تامین آب آشامیدنی مردم را فراهم کند.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم‌اکنون افزون‌بر ۴۶۰ هزار نفر برابر نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های مختلف استان با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند.
وی گفت: به‌همین منظور تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن ضروری و برای مردم این استان حیاتی است.
جعفری تاکید کرد: البته باید برای رفع مشکل آب آشامیدنی اهالی شهرها و روستاهایی که در مسیر بن به بروجن نیستند، از روش‌های دیگر و با اجرای طرح‌های مختلف اقدام شود. گفتنی است این نشست با حضور فرماندار، نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری و مشاوران طرح انتقال آب بن به بروجن در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.