- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

کاهش ۲۰درصدی بارش ها نسبت به میانگین بلند مدت سالیانه در بروجن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام [1] ، فرماندار شهرستان بروجن در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان گفت: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد، آمادگی کامل به منظور مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند و از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استفاده شود و اقدامات و برنامه ریزی های لازم در این خصوص با جدیت انجام پذیرد.
مسعود ملکی تأکید کرد: شهرداری‌ها، دهیاری‌های و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بروجن نسبت به بازدیدهای میدانی و پاک‌سازی پل‌ها، جوی و جدول، قنات‌ها، سدها و بندهای خاکی شهرستان اقدام کنند تا در زمان بارندگی و وقوع بحران‌های احتمالی با مشکلی مواجه نشویم.
رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بروجن گفت: کمترین میزان بارش سامانه اخیر در شهرستان بروجن مربوط به ایستگاه بروجن با ۱۳/۱ میلی‌متر و بیشترین مقدار در روستای دوراهان با ۱۴۲ میلی‌متر بارش باران و ۳ سانتی‌متر بارش برف به ثبت رسیده است.
ملکی اظهار کرد: براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از اواسط امروز با فعالیت موج دوم سامانه بارشی در سطح استان تا اواسط روز سه‌شنبه بارش باران و برف، وزش باد، کولاک برف در ارتفاعات، مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: جهاد کشاورزی به منظور مقابله با سرما زدگی محصولات باغی و زراعی اطلاع رسانی لازم را به کشاورزان انجام و تمهیدات لازم را اتخاذ نماید.
گفتنی است در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات صورت گرفته را ارائه نمودند.