- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

آيين کلنگ زنی مجتمع مسکونی کارگران شهرستان بروجن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام [1]، فرماندار شهرستان بروجن در آیین کلنگ‌زنی پروژه مسکن کارگران بروجن اظهار داشت: یکی از کارهای مهم هر دولت تامین مسکن ارزان قیمت برای اقشار مختلف است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طی ۴۰ سال گذشته اقدامات خوبی در این خصوص انجام داده است، دولت سیزدهم هم وظیفه تامین مسکن ارزان قیمت برای مردم را دارد.
مسعود ملکی گفت: در مرکز شهرستان بروجن، حدود ۶۰۰ واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن در حال انجام است اما فاصله با اهداف دولت در این خصوص زیاد است و نیاز به سرعت بیشتری بوده و باید همه پای کار آیند، انتظار می‌رفت در دولت قبل حداقل زیر ساخت‌ها تامین می‌شد اما متاسفانه اقدامات خوبی صورت نگرفت.
ملکی خاطرنشان کرد: مسائل اولیه باید حل شود، مشکلات مالی وجود دارد اما باید مسائل مهم مردم را جدی گرفت، باید از رئیس جمهور یاد گرفت که با حضور میدانی به مردم پاسخ درستی می‌دهد و موجب ناامیدی نمی‌شود.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه کشور با تلاش جامعه کارگری، اظهار داشت: یکی از پایه‌های اصلی توسعه کشور، جامعه کارگری ما است، قشری که زحمتکش، پرتلاش و محروم از بسیاری از مزایای اقشار دیگر است، در حالی که بخش عمده موتور پیشران توسعه کشور به کارگران باز می‌گردد.
حجت‌الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری گفت: جلسات مختلف تشکیل شد و با یک همت جهادی اولین کلنگ برای مسکن کارگران در کشور در شهرستان بروجن امروز به زمین زده شد، این کار بزرگ در گرو عزم جهادی بوده که این موضوع قابل تقدیر است.
وی بیان داشت: امید است این ۴۰ واحد مسکونی برای کارگران گام نخست باشد، با کمک مسئولان، شورای شهر، تخفیف‌های ویژه شهرداری و بانک‌ها شاهد حرکت بسیار خوبی خواهیم بود، امید است این کار الگوی دیگر شهرستان‌ها شود، با این حرکت راه هموار شده است و مابقی می‌دانند این مسیر را چگونه برای مسکن جامعه کارگری طی کنند.
جعفری خاطرنشان کرد: دغدغه همه خانوارها مسکن است، باهمت خیرین بزرگوار در شهرستان بروجن، چند ماه گذشته مجموعه مسکونی ۱۱۰ واحدی ۱۱۰ متری برای کارگران کلنگ زنی شد و در دست اقدام است، این کارها بسیار قابل تقدیر بوده و امید است شاهد ادامه این حرکت باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال وبختیاری نیز در ادامه اظهار داشت: اولین اقدام به عنوان حمایت از قشر کم بضاعت جامعه امروز در شهرستان بروجن شکل گرفت، اگر کارگران حمایت نشوند تاثیرات منفی قابل لمس در جامعه به همراه خواهد داشت.
سیدحفیظ‌الله فاضلی افزود: اگر به دنبال جامعه پویا در زمینه اقتصاد و بنگاهای اقتصادی هستیم نیاز به نیروی کار است که از نظر فکری، اقتصادی و … دغدغه نداشته باشند، دو سال پیش توافقنامه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از کارگران که بحث اساسی آنها مسکن است منعقد و قرار شد ۲۰۰ هزار مسکن با قیمت‌ مناسب برای کارگران، بازنشستگان و سرپرست ساخته شود.
وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه تسهیلات مسکن داده می‌شود حمایت هایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد، اگر برخی از کارگران تعاونی نتوانند به موقع سهم آورده خود را تامین کنند بانک‌های عامل مثل بانک توسعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند مبلغی را در قالب تسهیلات اختصاص دهد که پروژه متوقف نشود.