- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

تولید بیش از ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در شرکت فولاد سفیددشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام [1] ، با وجود وضع محدودیت­های سراسری مصرف برق در تابستان و مصرف گاز طبیعی از اواسط پاییز سال جاری، تلاشگران فولاد سفیددشت در نه ماهه این سال موفق به تولید بیش از ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی شدند.
 مدیر عملیات فولاد سفیددشت با اعلام این خبر افزود: علی رغم وجود محدودیت جدی در مصرف انرژی الکتریکی از تیر ماه تا شهریور ماه و همچنین محدودیت مصرف گاز طبیعی از آبان­ماه و به تبع آن کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی نرخ تولید در دوره­های یاد شده که در حال حاضر نیز ادامه دارد، به دلیل وضعیت مطلوب تولید در سه ماهه نخست امسال، برنامه نه ماهه تولید محصول در واحد احیاء مستقیم شرکت فولاد سفیددشت به میزان ۱۰۰ درصد محقق گردید.
ایمان سلیمانی خاطر نشان کرد: با وجود عزم فولاد سفیددشت مبنی بر تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۰، پیش بینی می شد وجود موانعی از قبیل همه گیری ویروس کرونا و مهم تر از آن محدودیت مصرف انرژی، تحقق این برنامه را با مشکلاتی مواجه کند که با برنامه­ریزی های صورت گرفته، تعاملات سازنده با مسئولان استانی و تلاش تمامی همکاران، خوشبختانه توانستیم به برنامه تولید محصول در نه ماهه ابتدایی سال دست یابیم.
وی در پایان تصریح کرد: با همت و تلاش کارکنان سخت کوش شرکت و همچنین تأمین انرژی موردنیاز، امید است برنامه تولید ۸۰۰ هزار تن محصول در پایان سال محقق شود.