- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

سهمیه شهرستان بروجن در طرح نهضت ملی مسکن ۷ هزار واحد است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام [1] ، فرماندار شهرستان بروجن در جلسه شورای مسکن این شهرستان با اشاره به لزوم تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: سهمیه این شهرستان در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت هفت هزار واحد مسکونی تا چهار سال آینده است.
مسعود ملکی اظهار کرد: در همین راستا، دولت تعهد کرده است تا سالانه یک‌هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی در شهرهای ۶ گانه این شهرستان تامین و به متقاضیان واجد شرایط واگذار کند.
ملکی افزود: تحقق این تعهد و ساخت این تعداد واحد مسکونی در شهرستان بروجن سالانه ۷۰ هکتار و در مجموع ۲۸۰ هکتار زمین نیاز دارد و در این راستا هم‌اکنون ساخت ۶۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان در دست اقدام قرار دارد.
وی یادآور شد: در صورت تقاضای مردم روستاهای بخش‌های سه گانه شهرستان بروجن برای ساخت مسکن، آمادگی اجرای طرح جهش مسکن با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وجود دارد. وی اظهار داشت: دارندگان زمین در محدوده و یا بافت‌های فرسوده شهرها می‌توانند از تسهیلات سه میلیارد ریالی دولت برای ساخت مسکن بهره‌مند شوند.
معاون بازآفرینی و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: احیای بافت‌های فرسوده با کمک و استفاده از تسهیلات نهضت تولید مسکن از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.
اسکندر امینی تاکید کرد: متقاضیان بافت‌های فرسوده می‌توانند با ثبت اطلاعات خود در سامانه‌های حمایتی مسکن از تسهیلات خودمالکی و بافت فرسوده بهره‌مند شوند.
وی افزود: پس از ثبت اطلاعات در این سامانه برای مرمت هر واحد مسکونی ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.
امینی تصریح کرد: خودمالکان و صاحبان املاک دارای سند و پروانه ساخت، بدون در نظر گرفتن شرایط فرم ج، می‌توانند از سه تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای ساخت مسکن استفاده کنند.