- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

دستگیری یکهزار و ۴۶۶ نفر معتاد طرح‌های مختلف مبارزه با موادمخدر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام [1] ، سید قدیر مرتضوی ۲۸ دی‌ماه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طبق برآوردها حدود ۳۵۰۰ معتاد در استان وجود دارد، اظهار کرد: نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال ۱۰.۴۶ درصد است، در سال ۹۴ با یک افزایش در گرایش مصرف موادمخدر در استان مواجه شدیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری افزود: در ۹ ماهه ابتدایی سالجاری ۲۴۸۰ کیلوگرم تریاک، ۳۵۰۰ کیلوگرم هروئین، ۲۸۰۸ کیلوگرم حشیش، ۷۴۹ کیلوگرم شیشه و ۱۲۱۹ کیلوگرم سایر انواع موادمخدر در استان کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۲۰ خودروی توقیفی و مصادره‌ای در انبارهای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری موجود است، عنوان کرد: در سال‌جاری ۱۱۸ دستگاه خودرو در راستای مبارزه با موادمخدر در استان توقیف شده است که نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۳ درصدی روبرو هستیم.

مرتضوی با بیان اینکه از ابتدای سال ۲۴ باند تهیه و توزیع موادمخدر در چهارمحال و بختیاری منهدم شده است، خاطرنشان کرد: در سالجاری در طرح‌های مختلف مبارزه با موادمخدر ۱۴۶۶ معتاد دستگیر شدند که ۳۰۰ نفر آن‌ها معتاد متجاهر بودند، همچنین از در سال ۱۴۰۰ در مراکز اقامتی ۳۷۳۳ معتاد و در مراکز MMT  حدئد ۲۳ هزار ۵۸۷ معتاد پذیرش شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از ابتدای سال ۳۱ نفر به‌علت اثرات ناشی از مصرف موادمخدر در استان جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد هشت نفر زن هستند، این افزایش آمار در بانوان تا حدودی نگران‌کننده است، بسیاری از این افراد سابقه مصرف موادمخدر نداشتند.

وی در پایان گفت: ۱۹۸ میلیون تومان در سال‌جاری برای کمک هزینه بیمه معتادان بهبودیافته در نظر گرفته شده است، هر کافرمایی که معتاد بهبود یافته را بکارگیری کند، ۵۰ درصد حق بیمه این فرد پرداخت می‌شود.

مرتضوی تصریح کرد: ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر از مسائل مورد تاکید ریاست جمهوری است، در استان محل اختصاصی برای نگهداری این معتادان وجود ندارد، در حال حاضر ۷۳ معتاد متجاهر در استان نگهداری می‌شود