- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

بافت ۱۸۰هزار متر مربع فرش در چهارمحال و بختیاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، سرپرست اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از بافت ۱۸۰هزار متر مربع فرش دستباف بر روی ۵۰ هزار دار قالی در استان خبر داد.
علیرضا شیخی افزود:این مقدار فرش به همت ۵۲ هزار بافنده بافته شد.
وی گفت: ۸۰ درصد فرش دستباف تولید شده در چهارمحال و بختیاری از پایانه صادراتی استان‌های هم‌جوار به کشور‌های اروپایی، آسیانه میانه، آمریکای جنوبی، آلمان و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
سرپرست اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت:فرش های دستباف چهارمحال و بختیاری از نظر استحکام و شیوه بافت، رنگ ثابت گیاهی مورد استفاده در تهیه فرش، استفاده از رنگ تند و گرم، نقشه های اصیل و قیمت مناسب در جهان شناخته شده است.
شیخی با اشاره بافت انواع قالی های یلمه بروجن، گبه ریزباف اردل، فرش بختیاری مناطق عشایری وقالی چالشتری شهرکردافزود: فرش چالشتری در استان‌های مختلف کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا، آمریکا و کانادا طرفداران زیادی دارد.
شیخی گفت:فرش دستباف این استان در چهار سبک شامل بختیاری در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، کیار و کوهرنگ، گبه در شهرستان اردل، یلمه در شهرستان بروجن و نائینی در شهرستان لردگان بافته می‌شود.
وی اضافه کرد: فرش‌های دستباف چهارمحال و بختیاری از نظر استحکام، شیوه بافت، رنگ ثابت گیاهی، استفاده از رنگ تند و گرم، نقشه‌های اصیل و قیمت مناسب در جهان شناخته شده است.