امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۲۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، شهرام فرجی افزود: برنامه‌ریزی برای برپایی دوازدهمین جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین در اواخر سال ۹۹ انجام و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن نیز به طور کامل تامین شد و تنها مشکل برای به تعویق افتادن چند باره زمان برگزاری آن به علت شدت یافتن شیوع کرونا و قرار گرفتن شهرستان بروجن در شرایط قرمز کرونایی بوده است.

وی درباره امکان برگزاری این جشنواره در فضای مجازی تصریح کرد: اگر چه برای برپایی جشنواره موسیقی زاگرس نشینان به صورت غیرحضوری نیز می‌توان برنامه‌ریزی کرد اما تلاش مسوولان برگزاری آن است که این جشنواره به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی استان همچون دوره‌های پیشین با اجرای زنده گروه‌های موسیقی نواحی مختلف و بهره‌مندی تعداد بیشتری از علاقه‌مندان برپا شود.

فرجی احتمال برگزاری جشنواره موسیقی زاگرس نشینان تا پایان سال جاری را تا حد زیادی ناممکن بیان کرد و اظهار داشت: هر زمان شرایط کرونا در شهرستان بروجن تغییر کند و وضعیت این شهرستان در حالت آبی قرار بگیرد، این اداره کل آمادگی دارد، دوازدهمین دوره جشنواره را برگزار کند که با توجه به قرار گرفتن کشور در موج ششم کرونا پیش‌بینی می‌شود اجرای جشنواره به اوایل سال آینده موکول شود.

فرجی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ اثر در ۲ بخش تک‌نوازی و گروه نوازی به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین ارسال شده است، گفت: ۱۲ گروه موسیقی از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان برای اجرا و قضاوت نهایی انتخاب شده‌اند.

وی به انتخاب‌های انجام شده توسط داوران در بخش تک‌نوازی جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: از بین آثار دریافتی، هفت تک‌نواز در بخش مضرابی، ۶ اثر در بخش مقام خوانی و ۶ تک‌نواز در بخش سازهای بادی توانسته‌اند به مرحله نهایی و رقابتی جشنواره راه یابند.

شایان ذکر است ، دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین قرار بود پس از ۲ سال تعطیلی، ابتدا در خرداد امسال با اجرای صحنه‌ای گروه‌ها و تک‌نوازان برگزیده در فرهنگسرای شهرستان بروجن به اجرا گذاشته شود که برگزاری آن به دلیل شرایط کرونا به ۲۹ آبان تا یکم آذر موکول شد.

وی افزود :با اوج دوباره کرونا و محدودیت استفاده از ظرفیت سالن ۵۰۰ نفری سالن فرهنگسرای بزرگ بروجن موجب شد تا مسوولان برای دومین مرتبه ، زمان برپایی جشنواره موسیقی زاگرس نشینان را در اسفندماه برنامه‌ریزی کنند که این بار نیز شرایط برگزاری مهیا نشد و سرانجام این جشنواره برای سومین بار به تعویق افتاد.

نخستین دوره جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین در تیر ۱۳۸۶ برگزار شد و در دوره‌های پیشین این جشنواره هنری نیز هنرمندان و گروه‌های موسیقی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان، همدان، مرکزی، زنجان، و کرمان حضور داشتند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی