- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در کنگره ملی شهدای عشایری مورد تاکید است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، فرماندار شهرستان بروجن در جلسه کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور ۲۹ اردیبهشت‌ماه در استان با حضور ۲۶ استان عشایرنشین کشور و خانواده ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری برگزار خواهد شد.
مسعود ملکی اظهار کرد: برگزاری کنگره شهدا به خصوص کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور فرصت مطلوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان و شهرستان بروجن در بخش‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی است.
ملکی افزود: شهرستان بروجن در دوران دفاع مقدس بیش از سه هزار رزمنده داشت و در این مدت ۴۸۵ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است و وجود شهیدانی از جامعه عشایری در این شهرستان، نشان‌دهنده وفاداری مردم این خطه به انقلاب اسلامی ایران است.
وی یادآور شد: از تمامی ظرفیت‌ها، امکانات، زیرساخت‌ها و تجهیزات شهرستان بروجن برای میزبانی از خانواده شهدای جامعه عشایری کشور و تلاش به‌منظور برگزاری مطلوب کنگره ملی شهدای عشایری بهره‌گیری و استفاده می‌شود.
ملکی اظهار داشت: بهره‌مندی از ظرفیت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در ارتقای کمی و کیفی برگزاری کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور تاثیرگذار است.
مسئول بسیج جامعه عشایری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این کنگره با شعار محوری “۱۰ هزار شهید – ۱۰ هزار خدمت” و با رویکردهای فرهنگی، محرومیت‌زدایی، امدادی بهداشتی و خدماتی برگزار می‌شود.
سرهنگ علی اصغر ایزدی اظهار کرد: تقویت وحدت اقوام و مذاهب را از مهمترین اهداف برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور دانست و افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به‌عنوان مسئولان کمیته‌های این کنگره نقش اثرگذاری در برگزاری مطلوب آن دارند.
ایزدی تصریح کرد: در همین راستا از ظرفیت‌های استانی برای میزبانی مطلوب از خانواده‌های شهدای عشایری کشور در چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری می‌شود.
مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برگزاری هر چه مطلوب‌تر کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور به میزبانی این استان از ظرفیت جوانان انقلابی استفاده شود.
علی گودرزی تاکید کرد: میزبانی چهارمحال و بختیاری برای برگزاری کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور یک ظرفیت غنی، غرورآفرین و افتخارآمیز برای این استان به‌شمار می‌رود.
وی یادآور شد: برگزاری این کنگره فرصت مطلوبی برای عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهاد تبیین است که باید مورد توجه تمامی دست‌اندرکاران قرار گیرد