- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

اختصاص اعتبار برای تامین روشنایی جاده محله صادقیه بروجن/اسقرار سامانه الکترونیکی کنترل ترافیک در جاده سیاسرد بروجن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،حمزه‌علی ولییان شامگاه شنبه به‌مناسبت روز شوراهای اسلامی، با اصحاب رسانه به پاسخ سوالات خبرنگاران اظهار داشت: اعتبار مصوب ساخت پل زیرگذر بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) بروجن را ۳۹۰ میلیارد ریال اعلام و از این مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال  اعتبارات ملی تامین شده است و بقیه اعتبار آن در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری اختصاص می‌یابد.

وی گفت: این پل دارای مصوبه شورای ترافیک استان است و تمامی معیارها و استاندارهای لازم را دارد و هیچ گونه مشکل استانداردی ندارد.

ولییان با ذکر این نکته که ارتفاع پل روگذر بیمارستان جدید بروجن ۵/۰۵ سانتیمتر است، وعنوان کرد: بارهای ترافیکی باید با اخذ مجوز وارد شهر شوند

شهردار بروجن عنوان کرد :شورای اسلامی شهر بروجن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری را ۶۱۰ میلیارد ریال تصویب کرد که نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد رشد دارد و ۶۰ درصد بودجه امسال شهرداری بروجن به طرح‌های عمرانی و ۴۰ درصد برای هزینه‌های جاری اختصاص یافته است و ۱۰۰ درصد آن تا پایان امسال محقق می‌شود.

وی گفت: عملیات اجرایی ساخت پارکینگ طبقاتی واقع در کوچه شترخون شهر بروجن با ۲۷ میلیارد ریال اعتبار به‌زودی آغاز می‌شود و در مرحله انتخاب پیمانکار استو  این پروژه جزو پروژه های شاخص امسال است

وی اختصاص۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای انتقال اصناف صنایع نیمه مزاحم بروجن اشاره نمود.

استقرار سامانه الکترونیکی کنترل ترافیک در جاده گردشگاه سیاسرد بروجن 

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی کنترل ترافیک بروجن در آینده‌ای نزدیک یادآور شد: پیمانکار این طرح انتخاب شده و در مراحل پایانی است، در این طرح جاده گردشگاه سیاسرد بروجن هم طراحی شده که با دوربین های کنترل سرعت مسافتی، بازدارندگی خوبی در پی خواهد داشت.

شهردار بروجن با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته اظهار داشت: در این مدت درآمدهای پایدار شهرداری‌ها با آسیب جدی مواجه شد.

وی درخصوص مطالبات نیروهای پارک‌بان و خدمات شهری شهرداری بروجن گفت: این شهرداری هزینه‌های شرکت‌های خدماتی زیرمجموعه را به‌موقع پرداخت کرده و هیچ‌گونه بدهی به آن‌ها ندارد.

اختصاص ۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای تامین روشنایی جاده محله صادقیه بروجن

وی با اشاره به مشکل روشنایی جاده محله صادقیه بروجن افزود: ۲۴ میلیارد ریال اعتبار ملی برای تامین روشنایی این مسیر اختصاص یافت که عملیات اجرایی آن تا ۲ هفته دیگر از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان و جدول‌کشی و اجرای رفیوژ وسط از سوی این شهرداری آغاز می‌شود.

شهردار بروجن به کاشت ۹ هزار اصله درخت در دو سال اخیر در پارک‌های جنگلی این شهر اشاره و تصریح کرد: نمادهایی (المان) برای بافت‌های فرسوده شهر طراحی شده است که یکی از آن‌ها به‌زودی در میدان مُلاذوالفقار نصب خواهد شد.

ولییان یادآور شد: شهرداری بروجن جابجایی میدان عرضه دام زنده و میدان میوه و تره‌بار و انتقال آن به خارج از شهر را با جدیت در دستور کار قرار داده که تحقق آن نیازمند همکاری بیشتر سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری واداره‌کل راه و شهرسازی استان است.

رییس شورای اسلامی شهر بروجن نیز گفت: اعضای این شورا محله‌های شهر را تقسیم‌بندی و امور هر محله را به‌منظور تدوین برنامه‌های سال ۱۴۰۱ به‌صورت میدانی رصد کردند.

وی با اشاره به مشکلاتی در محله الهیه بروجن و بروز نارضایتی‌ها بین اهالی این محله یادآور شد: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای تحویل فازهای یک و دو الهیه در نظر گرفته شده است و در همین راستا این شهرداری به‌زودی اجرای فضای سبز، جوی و جدول و سایر اقدامات عمرانی را در دستور کار قرار می‌دهد.

سعید کُردیان تاکید کرد: تدوین برنامه برای محله‌های کمتربرخوردار، راه‌اندازی طرح‌های راکد، رونق در مجتمع فناوران با هدف استقرار صنایع نیمه‌مزاحم و جابجایی میدان عرضه دام زنده از برنامه‌های اعضای شورای اسلامی شهربروجن تا پایان همین دوره به‌شمار می‌رود.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر بروجن ارتقای جاده بروجن به محله صادقیه و روشنایی این مسیر را تا پایان سال‌جاری به سرانجام می‌رسانند.

کُردیان به مشکل موقوفه حاج سلیمان و ادعای طلب یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی اوقاف و امور خیریه استان از شهرداری بروجن اشاره و تصریح کرد: شهرداری علاوه بر پس دادن این موقوفه، برای احیاء و تغییر کاربری بخشی از قسمت‌های آن کمک می‌کند.

کُردیان با اشاره به نام‌گذاری هفته آخر خردادماه به نام هفته بروجن با عنوان «معنویت، فرهنگ، علم و هنر» اظهار داشت: توجه به جایگاه واقعی شوراهای شهرها به‌عنوان یک نهاد مستقل ضروری است.