- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

برگزاری دوره آموزشی مدیریت فردی در بروجن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام [1] ،مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی پویا شهرستان بروجن از برگزاری برگزاری کارگاهی متفاوت و کنش‌مند با شیوه آموزشی جدید با عنوان مدیریت فردی (مدیریت زمان ، استرس ، غم ، شادی و… با توجه به اصل زیر ساخت های جسمی) در شهرستان بروجن با هدف توانمند سازی افراد خبر داد.

سعید قوامی هدف برگزاری این کارگاه را توانمند سازی افراد و مدیرت فردی یکی از مهمترین عناوین مهارت های زندگی است که هرفردی بایدآنرا آموزش و فرا گیرد.

وی افزود این کارگاه آموزشی با شیوه متفاوت و کنش‌مند برگزار گردید در این شیوه ارتباط دوسویه فرا گیر و مدرس فقط بعنوان تسهیلگر افراد فراگیر را هدایت و آموزش می دهد تا مخاطبان ارتباطی دوسویه داشته باشند ودر جهت ایجاد مشارکت وکارگروهی اموزش داده می شود.

وی گفت شرکت کنندگان در این کارگاه با عناوینی شامل کنترل خشم ، مدیریت زمان، مدیریت غم وشادی، استرس ، مدیریت مالی و… آشنا شدند.این کارگاه را توانمند سازی افراد و مدیرت فردی یکی از مهمترین عناوین مهارت های زندگی است که هرفردی بایدآنرا آموزش و فرا گیرد.

قوامی گفت: مدرس کارگاه جناب آقای امید ایمانی از تسهیلگران کشوری جمعیت همیاران سلامت روان و فعال درپیشگیری از آسیب های اجتماعی از مدرسین این کارگاه است

امید ایمانی تسهیلگر این کارگاه گفت: شرکت کنندگان در این کارگاه با عناوینی شامل  کنترل خشم ، مدیریت زمان، مدیریت غم وشادی، استرس ، مدیریت مالی و… آشنا شدند.

ایمانی افزود: مدیریت فردی عبارتست از برنامه ریز سازماندهی ، رهبری و نظارت مطلوب امور شخصی برای رسیدن به اهداف از قبل تعیین شده

وی افزود: باید مدیریت فردی را یا بگیریم زیرا ابرازی برای رسیدن به آرزوهای شخصی و رفع نیاز هاست ،موجب شناسایی و بهره بردن ببشتر از منابع فردی(پول ،زمان ،انرژی ،امکانات و اطلاعات در دسترس) می شود فرصت ها و تهدیدها جهت رسیدن به هدف را شناسایی میتوان کرد ،مدیریت فردی با سلامت افراد ارتباط دارد

گفتنی است این کارگاه با استقبال زیادی روبری شد و شرکت کنندگان درخواست برگزاری چنین کارگاههایی را خواستار شدند.

در پایان کارگاه حسین نظری فرادنبه رئیس اداره بهزیستی شهرستان بروجن ضمن تشکر از مجری برگزار کننده این کارگاه گفت: دیدگاه‌های کارشناسان و آمارها حاکی است که آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم در کشور ما به طوری چشمگیر، روندی رو به رشد داشته است.

وی گفت: علاوه بر این، با توسعه یافتن کشور و گسترش تکنولوژی، تنوع آسیب‌های اجتماعی و جرائم نیز در جامعه در حال گسترش است. در این میانه، بهترین راهکار برای رهایی جامعه از آسیب‌ها، پیشگیری از وقوع آنهاست و قطعا بهترین و ابتدایی‌ترین فضا برای انجام فعالیت‌های پیشگیرانه‌، از همان سنین ابتدایی زندگی و در خانواده باید انجام شود و بعد از آن در طول دوران تحصیل و در روند حضور فرد در جامعه نهادینه گردد.

نظری گفت:برای کاهش آسیب های اجتماعی آموزش و مشارکت مردم در برنامه های آموزشی نقش مهمی دارد وپیرامون پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد: آسیب های اجتماعی لطمات جبران ناپذیری را به فرد، خانواده و جامعه وارد می نماید.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بروجن اذعان داشت: از منظر قرآن کریم، امت اسلامی بهترین امت ها هستند که ظهور کرده اند زیرا در این امت هیچ کس نباید نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشد و با امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از فرهنگ های خوب پایدار و منکرات ناشایست از میان خواهد رفت.

وی تصریح کرد: با استفاده از ابزار آموزشی، یادگیری و آمادگی در برابر آسیب های اجتماعی به دست می آید و در این ارتباط باید از مشارکت های مردم نیز در مباحث آموزشی استفاده کرد که در این زمینه سازمان بهزیستی با راه اندازی انجمن های توسعه رویکرد اجتماع محور، از ظرفیت های تسهیلگران به ویژه تسهیلگران همیاران در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهره گرفته است.