- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

برگزاری دوره مهارتی پرورش قارچ خوراکی در بروجن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، مدیرعامل هسرا وموسسه شمیم آرامش ستاک گفت: در راستای توانمندی سازی افراد و ایجاد اشتغال خانگی دوره های مهارت آموزی با رویکرد مشاغل خانگی با دوره پرورش قارچ خوراکی باهمکاری اداره جهاد کشاورزی شهرستان بروجن برگزار گردید.

سعید قوامی گفت: دوره آموزشی پرورش قارچ خوراکی طی دو جلسه با شرکت کنندگان و علاقمندان برگزار گردید و در این دوره آموزشی اهمیت و فواید قارچ‌های خوراکی، آشنایی با انواع قارچ ها، گیاه شناسی قارچ، روش تهیه کمپوست، روش‌های پرورش و مهیا سازی بستر‌های پرورش، سالن‌های پرورش قارچ، وسایل مورد نیاز، تجهیزات سالن های تولید، بازاریابی و فروش، فرآوری قارچ، آفات و بیماری ها (پیشگیری و شناسایی) ایده یابی مراحل کاشت، داشت و برداشت، زمان مناسب برداشت و عملیات پس از برداشت و….. و نحوه عرضه به بازار آموزش داده شد.

کارگاه پرورش قارچ خوراکی توسط آقای حمیدرضا رنجکش مدرس اداره جهاد کشاورزی بروجن در روزهای ۱۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار گردید.

در پایان این دوره آموزشی و پس از موفقیت در آزمون گواهینامه، به شرکت کنندگان اعطا می‌گردد.

قوامی گفت: دوره های مهارت آموزی و اقتضاد مقاومتی با رویکرد مشاغل خانگی از برنامه های این موسسه می باشد و از برگزاری دوره های آموزشی، پرورش قارچ،پرورش دام سبک ،مرغ بومی و طیور ، کشت زعفران و . . خبر داد و افزود: این آموزش‌ها و مهارت آموزی ها برای کاهش و جلوگیری از آسیب های اجتماعی وایجاد حرفه ومهارت آموزی و مشاغل خانگی انجام می شود که می تواند به ایجاد اشتغالزایی نقشی مهم ایفا کند.