- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

به مناسبت هفته ازدواج؛ جشن وصال در بروجن برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام، مراسم «جشن وصال» همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) وهفته ی ازدواج و با هدف ترویج ازدواج آسان و تحکیم بنیان خانواده ،مراسم جشن وصال در فرهنگسرای بروجن با حضور مسئولان و مردم برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بروجن گفت:این آیین با هدف ترویج ازدواج سالم ، سبک زندگی ایرانی اسلامی و پایدار در بین جوانان با رویکرد دوری از تجملات و سنت های غلط و الگوگیری خانواده ها از آموزه های دینی در این امر مقدس برگزارشد.
ایمان بحرینی در این مراسم ، با اشاره به اینکه ، ازدواج آسان و ساده زیستی ، شیوه ی زندگی مولای متقیان بود ، صمیمیت و همدلی را لازمه ایجاد فضای آرام درخانواده ها دانست و با اشاره به اینکه، در زندگی های موفق، آموزه های دینی پایدار تر است گفت : این زوج های جوان با همکاری خیران زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
بحرینی بر حذف سنت‌های غلط رواج‌یافته برای ازدواج در کشور تأکید کرد و و با اشاره به اینکه ، اساس ازدواج بر سادگی و اساس خوشبختی در ازدواج ، محبت است افزود : همه باید برای ترویج ازدواج ساده وآسان در بین جوانان گام بردارند و شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند تا جوانان به ازدواج آسان تشویق شوند که در این میان خانواده‌ها نقش مهمی دارند.

بحرینی با بیان اینکه ازدواج می تواند آسان باشد، گفت: نیاز است خانواده ها در این زمینه عطوفت و مهربانی بیشتری به خرج دهند و با پایین آوردن مهریه ها و توقعات زمینه ازدواج آسان را برای فرزندان خود فراهم کنند.
وی گفت : مهریه های سنگین و تشریفات و تجملات در جهیزیه و عقد و عروسی یکی از موانع ازدواج جوانان است که با فرهنگ سازی مناسب برای ازدواج اسان باید جوانان را به ازدواج آسان سوق داد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بروجن اظهار داشت: کمک جهیزیه ۱۰ زوج نیازمند به همت خیرین در این جشن تأمین شد، و در این جشن از ۱۰ زوج برتر در حوزه های فعال اجتماعی ، فرهنگی ، کادر درمان ، کارآفرین ، ورزشی و… واز خیرین ازدواج تجلیل بعمل آمد.

جشن وصال که به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد به صورت نمادین با پیوند یک زوج جوان را به همراه بود.