- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

شهرستان بروجن؛ رویشگاه گیاه کم‌نظیر زرین‌گیاه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، سرپرست فرمانداری شهرستان بروجن در حاشیه بازدید از مزرعه کشت زرین گیاه در منطقه گرم آباد نقنه گفت: ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بروجن به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته که در این میان زعفران، کرفس، آویشن و زرین‌گیاه گونه‌های غالب را تشکیل می‌دهند.
فتاح کرمی اظهار کرد:  امسال و با هدف توسعه کشت گیاهان دارویی، ۱۷۵ میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته رشد صد درصدی داشته است.
کرمی افزود:  تأمین بذر رایگان و پرداخت هزینه‌های کشت از طریق تسهیلات، حمایت‌های بخش دولتی در جهت توسعه کشت گیاهان دارویی می‌باشد.
گفتنی است زرین‌گیاه از جمله گیاهان و علف‌های کوهی دارویی است که در نقاط کوهستانی و سرد با ارتفاع ۲ هزار و سیصد متر تا سه هزار متر از سطح دریا و در مناطق سنگلاخی رشد می‌کند. برای نخستین بار در کشور یک و نیم هکتار از اراضی کشاورزی منطقه گرم‌آباد نقنه (مرز شهرستان‌های بروجن و سمیرم) توسط آقای هاشمی به کشت این گیاه پرخاصیت اختصاص یافته است. اثرات درمانی این گیاه ضدسرطانی شامل کاهش تب، درد مفاصل و روماتیسم، تقویت حافظه، درمان بیماری MS، رفع سرگیجه، وزوز گوش و سردرد می‌باشد