- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

راه اندازی ۱۱مجتمع گلخانه‌ای و دامپروری در شهرستان بروجن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام [1] ، سرپرست فرمانداری شهرستان بروجن در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی، منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان بروجن با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این شهرستان گفت: ۱۱ مجتمع گلخانه‌ای و دامپروری با ۴۷۰ هکتار در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.
فتاح کرمی اظهار کرد: این واحدهای گلخانه‌ای و دامداری تاکنون ۱۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کرمی افزود: برای راه‌اندازی مجتمع گلخانه‌ای و دامداری تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه و سرمایه‌گذاری شود.
وی یادآور شد: با توجه به اقلیم شهرستان بروجن و لزوم توسعه کشت‌های گلخانه‌ای برای رفع موانع موجود ستاد تسهیل احداث گلخانه تشکیل شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پنج مجتمع دامداری با ۳۰۰ هکتار وسعت در گندمان، سفیددشت و فرادنبه، سولقان، نقنه، گندمان و دستگرد چغاخور شناسایی و هم‌اکنون سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی مجتمع گلخانه‌ای گندمان با ۲۷ هکتار وسعت آغاز شده است.
دلشاد جهانبخشی با اشاره به آماده بودن مجتمع گلخانه‌ای نقنه برای واگذاری اظهار داشت: مجتمع گلخانه‌ای بلداجی با ۱۸ هکتار وسعت و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی پس از بهره‌برداری برای ۲۳۰ نفر اشتغال‌زایی شود.
جهانبخشی تصریح کرد: مجتمع ۵۴ هکتاری نقنه آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است و روند سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی سریع‌تر می‌شود.