- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

با تکمیل ایستگاه P3؛ آب به‌سمت شهرستان بروجن پمپاژ می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات احداث و نصب تجهیزات مکانیکال در ایستگاه پمپاژ شماره ۳ (Ps3) طرح انتقال آب بن به بروجن با ۸۵ پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می‌باشد‌.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری اظهار کرد: به‌رغم عقب‌ماندگی ۳ ساله، این طرح در جبهه‌های مختلف شامل تکمیل ساختمان، دیوارکشی، نصب قطعات الکتریکی و مکانیکی در حال احداث بوده و تا ۲۰ شهریورماه عملیاتی شده و قادر به پمپاژ آب به‌‌سمت شهرستان بروجن خواهد بود.

جعفری افزود: سایر بخش‌ها شامل آبگیر و تصفیه‌خانه نیز در حال احداث بوده و با تکمیل طرح انتقال آب بن به بروجن در سال جاری که آب شرب را به نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری می‌رساند، ضمن تعریف و عملیاتی نمودن سایر طرح‌های آبی، به سراغ تأمین آب شرب و پایدار برای ساکنان نیم دیگری از استان خواهیم رفت.

سرپرست فرمانداری شهرستان بروجن گفت: متأسفانه تمامی دشت‌های شهرستان بروجن به‌علت خشکسالی و کاهش میزان بارش، به دشت‌های ممنوعه بحرانی تبدیل شده است.

فتاح کرمی اظهار کرد: به‌رغم مدیریت وضع موجود اما همچنان شهر بروجن در تابستان جاری با افت شدید فشار آب روبرو بوده و شهر سفیددشت نیز با استفاده از تانکر آبرسانی شده است.

کرمی افزود: امید اینکه با تکمیل طرح انتقال آب بن به بروجن شاهد رفع تنش آبی در این شهرستان و تأمین آب شرب سالم و پایدار باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌‌اکنون آب از مرکز رهاسازی شده و به محدوده شهرکرد رسیده و ظرف ۲ هفته آینده با عملیاتی شدن ایستگاه پمپاژ شماره ۳ به سمت شهرستان بروجن پمپاژ خواهد شد.

فردوس کریمی افزود: این ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۵۰ لیتر بر ثانیه، آب مورد نیاز شهرهای سفیددشت، فرادنبه، بروجن و نقنه را پمپاژ و تأمین خواهد کرد