امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۵۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،سرپرست فرمانداری شهرستان بروجن با تقدیر از زحمات تمامی دهیاران گفت: دهیاران بعنوان بازوان اجرایی دولت در مناطق روستایی، نقش مهم و بزرگی در عمران، آبادانی و پیشرفت مناطق روستایی دارند.
فتاح کرمی با اشاره به ضرورت ایجاد درآمد پایدار در دهیاری‌ها جهت نقش‌آفرینی در توسعه روستاها افزود: دهیاران برای توسعه و پیشرفت روستاها در حوزه‌های مختلف باید به فکر درآمد پایدار با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده و قانونی باشند.
کرمی با اشاره به جایگاه قانونی دهیاران گفت: دستگاه‌های اجرایی وادارات شهرستان باید ارتباط و تعامل نزدیکی با دهیاران بعنوان یک نهاد قانونی در راستای ایفای وظایف سازمانی خود داشته باشند.
وی افزود: هر یک از روستاهای سطح شهرستان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف دارد که باید آنها را شناسایی و در جهت توسعه و آبادانی استفاده کرد.
بخشدار مرکزی شهرستان بروجن گفت: توسعه پایدار روستایی یکی از اهداف اساسی سیاستگذاری‌های کل در همه کشورها و به خصوص ایران است.
زهره صمدی اظهار کرد: در سیستم مدیریتی کشور ابتدا مدیریت روستاها به شوراها سپرده شد و با توجه به اینکه شوراهای اسلامی صرفا نقش نظارتی و به نوعی قانون‌گذاری بواسطه مصوبات شورا داشتند در فرآیند توسعه یکپارچه و پایدار مدیریت روستایی چندان موفق نبود و یک خلأ احساس می‌شد که خوشبختانه قانونگذار این خلأ را با تشکیل نهادی به نام دهیاری پر کرد.
صمدی افزود: در واقع مدیریت ارشد روستا بر عهده دهیاران است که با نقشی که در بهبود و ارتقای توسعه روستایی، بهداشتی، حفظ نظم عمومی، نگهداری و بهره برداری از منابع طبیعی و … دارند در واقع میتوان گفت: دهیاران بازوان اجرایی و کمک دهنده و به دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و خدمات رسان هستند و می‌توانند نقش مؤثری در توسعه و آبادانی روستا و نگهداشت روستاییان و حتی مهاجرت معکوس داشته باشد.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: دهیاران طرح‌های پیشنهادی خود را جهت دریافت تسهیلات به منظور ایجاد درآمد پایدار به این دفتر ارسال کنند.
زاهدی از تحویل ماشین آلات و خودرو به دهیاری‌هایی که از بدو تأسیس تا کنون از ماشین آلات دولتی استفاده نکرده‌اند با پرداخت فقط ۳۰ درصد مبلغ خبر داد.
وی جهت پیگیری تصویب چارت سازمانی دهیاری‌ها در جهت امنیت شغلی دهیاران قول مساعد داد.
گفتنی است با هدف آشنایی دهیاران با زیرساخت‌های کشاورزی، صنعتی و فراهم کردن زمینه توسعه و پیشرفت روستاها از مزرعه کشت بادام و انگور دیم آقای دهقان و شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری بازدید شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی