امروز

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

  ساعت

۱۲:۱۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به خشکسالی‌های ۱۵ سال اخیر و لزوم اصلاح و تغییر الگوی کشت گفت: تا ۲ سال آینده بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

فتاح کرمی تاکید کرد: هم‌اکنون ساخت و راه‌اندازی سه مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان بروجن با بیش از ۱۰۰ هکتار وسعت در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی افزود: شهرستان بروجن ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۵۰ درصد این زمین‌ها به‌علت خشکسالی‌های ۱۵ سال اخیر از چرخه تولید خارج شده است.

کرمی تصریح کرد: به‌منظور استفاده بهینه از منابع آب و تلاش برای افزایش سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی، هم‌اینک ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان برای اجرای روش‌های آبیاری نوین آماده شده‌اند که راه‌اندازی آن به اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اختصاص ۱۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های چهارمحال و بختیاری برای بخش کشاورزی شهرستان بروجن در سال‌جاری افزود: امسال همچنین ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی، محرومیت‌زدایی و مصوبات سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیأت دولت به استان برای حوزه‌های دیگر کشاورزی شهرستان بروجن مانند دامداری، عشایر، منابع‌طبیعی و آبخیزداری اختصاص پیدا کرد.

فرماندار بروجن با اشاره به وجود تعدادی مجتمع نیمه‌تمام دامپروری در شهرستان بروجن اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت این مجتمع‌های دامپروری از ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته به‌علت مشکلات تخصیص آب، زمین و اعتبارات رها شده‌اند.

کرمی گفت: به‌همین منظور از محل ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبارات بخش‌های زیرمجموعه حوزه کشاورزی شهرستان بروجن در سال‌جاری مبلغی برای تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از این مجتمع‌های دامپروری در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی