امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۳:۲۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،محمود ارباب زاده، مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر گفت: در آستانه فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و در شامگاه زمستانی پنجم بهمن ماه سال ۱۴۰۱، نخستین قوس الکتریکی کوره قوس فولادسازی این شرکت به عنوان اولین واحد از طرح‌های هفتگانه فولادی کشور برای اولین بار با تکنولوژی، مهندسی، طراحی، تأمین و اجرای متخصصان داخل کشور انجام گرفت.

وی تصریح کرد: این دستاورد ارزشمند با حمایت‌ها و سرمایه گذاری‌های شرکت فولاد مبارکه، ایمیدرو و همت بلند مدیریت و کارکنان این شرکت و پیمانکاران کنسرسیوم پروژه در فاز اول راه اندازی واحد فولادسازی محقق و باعث شد امیدی دیگر در صنعت فولاد کشور و جامعه ایران اسلامی جوانه زند.

ارباب زاده در خصوص اهمیت این دستاورد خاطرنشان کرد: شروع موفقیت آمیز کوره قوس واحد فولادسازی در این فاز و پس از آن در فاز دوم راه اندازی واحد‌های ریخته گری و کوره LF و سایر بخش‌های مربوطه می‌تواند در افزایش سودآوری شرکت، تولید محصول جدید، اشتغال زایی، ارزش افزوده محصول تولیدی و ایجاد تنوع محصول نقش بسزایی داشته باشد.

وی در خصوص ظرفیت و توانمندی‌های این واحد فولادسازی اظهار کرد: پس از کامل شدن واحد فولادسازی و ریخته گری مداوم فولاد سفیددشت امکان تولید ۸۰۰ هزار تن محصول تختال از ماشین ریخته گری تختال و در آینده امکان تولید بیلت میسر خواهد شد و حدود یک میلیون تن تختال و بیلت به ظرفیت تولید گروه فولاد مبارکه افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت خاطرنشان کرد: از نظر اشتغال زایی، با راه اندازی کامل این بخش حدود ۷۰۰ نفر به طور مستقیم در قالب پیمانکاری در شرکت مشغول به کار می‌شوند. علاوه بر این به طور غیرمستقیم نیز فرصت‌های شغلی دیگری ایجاد خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از حمایت‌های مدیریت ارشد شرکت فولاد مبارکه، سازمان ایمیدرو، پیمانکاران کنسرسیوم و پیمانکاران اجرایی پروژه و همچنین از تلاش و همت بلند کارکنان شرکت فولاد سفیددشت در به ثمر رسیدن این فاز واحد فولادسازی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد در ادامه این حمایت‌ها و همدلی‌ها در بهار سال آینده، شاهد راه اندازی کامل واحد فولادسازی و ریخته گری مداوم این شرکت باشیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی