- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

طرح فیبر نوری شهر بروجن به زودی اجرایی می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،شهردار بروجن با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: طرح اجرای شبکه فیبر نوری در این شهر به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر به‌زودی عملیاتی می‌شود.

حمزه‌علی ولییان با اعلام این خبر تأکید کرد: اجرا و ارتقای شبکه فیبر نوری یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه خدمات الکترونیک و رسیدن به اهداف شهر هوشمند است.

وی افزود: استفاده و بهره‌مندی از کابل‌های شبکه فیبر نوری نشان‌دهنده مزیت‌های فراوان این شبکه در حوزه‌های مختلف به‌شمار می‌رود.

ولییان تصریح کرد: بیشتر شبکه‌های رایانه‌ای و مخابرات از راه دور در مقیاس وسیعی از فیبر نوری استفاده می‌کنند و در همین راستا شهرداری بروجن به‌منظور دستیابی به اهداف مورد نظر اقدام به عقد قرارداد با شرکت انتقال داده‌های صبانت کرده است.

وی یادآور شد: ارتقای کیفیت اینترنت ثابت به‌عنوان یکی از خواسته‌های مردم در سال‌های اخیر جزو مهم‌ترین مزیت‌ها و ظرفیت‌های استفاده از شبکه فیبرنوری به‌شمار می‌رود.

شهردار بروجن اظهار داشت: اجرای شبکه فیبرنوری خانه‌ها، دسترسی کاربران به سرعت یک گیگابایت بر ثانیه را فراهم می‌کند و باعث رونق کسب و کارهای اینترنتی و ارتقای خدمات بر بستر اینترنت می‌شود.

وی گفت: استفاده از این فناوری در شبکه‌های تلفن شهری و بین‌شهری، تلفن‌های دیجیتال و سیستم‌های رایانه‌ای و شبکه اینترنت از دیگر مزیت‌های اجرای شبکه فیبر نوری است

ولیبان تأکید کرد: هوشمندسازی شهرها و ایجاد شهرالکترونیک به توسعه زیرساخت فیبرنوری نیاز دارد که باید تمامی شهر به این ابزار فناوری نوین مجهز شود.

وی افزود: طرح فیبر نوری به طول ۴۰ کیلومتر در سطح شهر به مدت ۹ ماه با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی از سوی بخش خصوصی اجرا خواهد شد