- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، غلامعلی حیدری شامگاه جمعه در گفت‌گوی زنده تلوزیونی از سیمای جهانبین اظهار داشت: این اعتبارات معادل اعتبارات پنج سال گذشته استان است که با جذب آن استان به کارگاه سازندگی تبدیل می شود.

وی ادامه داد: بخش زیادی از این اعتبارات که به صورت نقدی هم می‌باشد از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان ابلاغ شده است و بخش دیگری هم از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ تامین شده است.

حیدری تصریح کرد: در دهه فجر امسال نیز ۴۱۰ طرح عمرانی افتتاح و ۹۰ طرح کلنگ‌زنی شد که در مجموع برای این تعداد طرح ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری از تعیین تکلیف ۲ شهرک الهیه بروجن و منظریه شهرکرد نیز خبر داد و گفت: با امضای توافق نامه بین راه و شهرسازی و شهرداری، اعتبارات لازم به حساب شهرداری ۲ شهر بروجن و شهرکرد واریز و مدیریت این دو شهر به شهرداری ها واگذار شد.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد استان در خصوص مدیریت بارش سنگین برف اشاره کرد و گفت: در این بارش با عنایت رییس‌جمهور و معاون اول ایشان امکانات و تجهیزات قابل توجهی به استان وارد شد و این بحران بخوبی مدیریت شد.

وی با قدردانی از تلاش همه عوامل دستگاه‌های خدمات رسانی در امدادرسانی و خدمات‌رسانی به مردم اظهار داشت: در این موضوع شاهد بسیج امکانات ملی در استان بودیم و علاوه بر آن نیروهای راهداری، هلال احمر، دهیاری، شهرداری، اورژانس و سایر دستگاه های خدمات رسان با تمام توان در خدمت استان بودند.

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر راه ارتباطی تمام روستاهای استان بازگشایی شده است و مشکلی در خصوص امدادرسانی به مردم روستاهای کوهرنگ وجود ندارد، افزود: در مواردی که امکان بازگشایی راه ها از مسیر چلگرد وجود نداشت از مسیر خوزستان و استان لرستان و اصفهان راه‌ها برای روستاییان کوهرنگ بازگشایی شده است.

وی، رهاسازی پنج هزار خودرو در یک مقطع در گردنه گوشنگلی و نجات جان ۶۰ نفر، امدادرسانی به بیش از ۱۱ هزار نفر، اسکان اضطراری ۲۶۵ نفر و انجام ۲۰ امداد هوایی از سوی هلال احمر، برف روبی ۴۸ هزار و ۶۴۵ کیلومتر باند،۳۸۷ مورد ریزش برداری، شن و نمک پاشی بیش از ۵ هزار تن و رهاسازی یک هزار و ۶۱۵ خودرو از سوی راهداران را از جمله اقدامات انجام شده در استان در بارش سنگین برف اخیر اعلام کرد.