- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

بهسازی و روکش آسفالت ۲۵ کیلومتر جاده روستایی ورفع۳نقطه حادثه خیز در شهرستان بروجن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، نماینده مردم شهرستان بروجن در حاشیه بازدید از جاده‌های در دست ساخت شهرستان بروجن، اظهار داشت: در سفر نایب رئیس مجلس به شهرستان بروجن، برای بهسازی و روکش آسفالت ۲۵ کیلومتر جاده روستایی ، اعتبار مصوب شد، ۸٫۵ کیلومتر قسمتی از آورگان تا سنگ چین و از سنگ چین تا خانی آباد بهسازی شروع شده و قسمت دیگر در چشمه له دراز و امام قیس صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیرقلی جعفری افزود: جاده‌های شهرستان بروجن از لحاظ تردد بالا، بسیار حائز اهمیت هستند، به طوری که جاده اصلی بروجن بیش از ۳۳ هزار تردد در شبانه‌ روز دارد که این حجم از تردد نیاز به آماده سازی زیرساخت دارد. نیاز به یک راهدار خانه است و این جزو مصوبات کمیته بحران بوده است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبات سفر نایب رییس مجلس به بروجن به طور کامل عملیاتی می‌شود، گفت: نقاط آسیب شهرستان بروجن مثل گردنه گوشنگلی نیاز به نیوجرسی دارد ،گردنه مروارید، پل قنبر و پل محله صادقیه از جمله نقاط آسیب شهرستان بروجن بود که در سفر نائب رییس مجلس ۱۰میلیارد تومان مصوب شد تا مشکلات این سه نقطه حادثه خیز رفع شود.

وی افزود: سه گردنه نیاز به روشنایی دارد و برخی گردنه‌ها مثل گوشنگلی نیاز به نیوجرسی دارد. قسمت بهسازی و آسفالت از سمت آورگان_ سنگچین به سمت خانی آباد شروع شده است.

جعفری بیان داشت: روکش آسفالت و لکه گیری آورگان تا خدر آباد، نقنه _گرم آباد پیچ حسن بیگی، دهنو _سفیددشت، له دراز _چشمه علی ، کنرک _وستگان، کردشامی_ امام قیس در حال انجام است.

زیرگذرها و جاده‌های دسترسی روستایی راه اصلی شهرکرد_بروجن_لردگان باقی مانده است.

نقطه‌های پر حادثه مثل جاده گرم آباد به سمت سمیرم در دست اقدام است و امیدوارم قبل از اتمام فصل کار، زیرساخت‌های جاده‌ای تکمیل شود و مردم از مزایای زیرساخت جاده و راهداری بهره‌مند شوند.