- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

۳۶۲ نفر از مجموع کارکنان دولت در استان مورد تعقیب اداری، کیفری و انضباطی قرار گرفتند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، علی احمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طبق قانون اساسی نظارت بر حسن جریان امور و نظارت بر اجرای قوانین از وظایف اصلی سازمان بازرسی است.

این سازمان نظارت الکترونیکی و فیزیکی بر یک هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان مناقصه و ۴۱۰ میلیارد تومان مزایده داشته است واز این معاملات یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان لغو و از تضییع بیت‌المال پیشگیری شد.

احمدی یادآور شد: سال گذشته ۲ هزار و ۴۶۲ نفر ساعت دوره‌های آموزشی درون‌سازمانی و ۱۰ هزار و ۳۵۰ نفر ساعت برای کارگاه‌های آموزشی، شهرداری‌ها، شوراها و… برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۰۰ پروژه بلاتکلیف عمرانی در استان شناسایی شد، ادامه داد: از ۲۳ میلیارد و ۴۱۲ میلیون تومان صورت‌ حساب‌های صوری در رابطه با قراردادها پیشگیری شد و به سه میلیارد تومان در خصوص فعالیت‌های نظارتی و جلوگیری از قاچاق و ۹ میلیارد تومان نیز از پرداخت‌های غیرقانونی اجازه پرداخت داده نشد.

بازرس کل چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۸۳۰ شکایت مردمی در سامانه بازرسی استان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۷ بازرسی برنامه‌ای، ۶۹ بازرسی موردی و ۳۶۶ پیشنهاد اصلاح امور به دستگاه‌های اجرایی ارائه شده است.

وی ادامه داد: مجموعاً در این استان ۳۶۲ نفر از مجموعه کارکنان دولت مورد تعقیب اداری، کیفری و انضباطی قرار گرفتند که از این تعداد ۸۱ نفر به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی بسترهای فساد، اظهار داشت: طبق قانون تخلفات اداری در سنوات گذشته، گزارشگران فساد مورد تعقیب قرار می‌گرفتند اما در حال حاضر این قانون با رویکرد ایجاد امنیت در دیوان عدالت اداری ابطال و دسترسی برای تعقیب افراد شاکی مسدود شد.