- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

انصراف بیش از ۸۰ درصد سرمایه‌گذاران گردشگری شهرستان بروجن به دلیل نبود زیرساخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، فرماندار شهرستان بروجن در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، جمعی از مدیران کل و مدیران شعب بانک‌ها با اشاره به ظرفیت این شهرستان در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت گفت: بیش از ۵۰۰ طرح و برنامه به‌طور ویژه برای توسعه شهرستان در دستور کار قرار دارد.

فتاح کرمی تأکید کرد: در این نشست قرار شد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح‌ها روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را اعلام کنند تا مشکلات آن‌ها شناسایی و برای رفع آن تلاش شود.

وی اظهار داشت: در این صورت می‌توان تا پایان سال‌جاری گام اساسی برای توسعه و پیشرفت شهرستان بروجن در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برداشت.

فرماندار بروجن افزود: بیش از ۸۰ درصد از سرمایه‌گذارانی که در حوزه گردشگری این شهرستان ورود پیدا می‌کنند، میانه راه انصراف می‌دهند، چرا که زیرساخت‌های گردشگری وجود ندارد.

وی اظهار کرد: متأسفانه منطقه گردشگری چغاخور، تالاب گندمان و دیگر گردشگاه‌های این شهرستان، حدود ۲۰ سال است که در انتظار تصویب شورای عالی هستند. انتظار می‌رود میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به این مسائل ورود کند‌.

کرمی گفت: ۴۲ درصد از صنعت استان چهارمحال و بختیاری در این شهرستان است و ۵۰ درصد حمل بار و تجارت استان در این شهرستان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: متأسفانه اداره گمرک این شهرستان هنوز راه اندازی نشده و با راه‌اندازی این اداره، در سرمایه واحدهای صنعتی و ارزش افزوده‌ها و غیره کمک می‌شود.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز شهرستان بروجن را قطب صنعت استان دانست و گفت: هم‌اکنون ۱۱۸ طرح نیمه‌تمام صنعتی در این شهرستان وجود دارد.

محمدکاظم منزوی تأکید کرد: تمامی طرح‌های صنعتی شهرستان بروجن رصد و پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی غیرقابل‌قبول در سال‌های گذشته باید فسخ قرارداد شود.

وی با اشاره به روند اجرایی برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری بزرگ در شهرستان بروجن یادآور شد: هم‌اکنون ۳۰ سرمایه‌گذار به‌منظور احداث اردوگاه گردشگری در این شهرستان درخواست سرمایه‌گذاری داده‌اند و تکمیل طرح‌های گردشگری خُرد و یکی دو طرح گردشگری بزرگ برای این منطقه در دستور کار قرار دارد.

منزوی به ظرفیت شهرستان بروجن در بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: تکمیل زیرساخت‌ها و گازرسانی به گلخانه‌های این شهرستان تا پایان سال‌جاری در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تعهد ایجاد اشتغال دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در سال جاری ۲۰ هزار نفر پیش‌بینی شده که ۲ هزار و ۱۸۱ نفر آن سهم شهرستان بروجن است.

محسن مولوی افزود: در چهار ماهه نخست سال‌جاری براساس ثبت اطلاعات ۱۶ دستگاه اجرایی استان در سامانه رصد ۵۲۲ فرصت شغلی در شهرستان بروجن ثبت شده است.

وی یادآور شد: وزارت تعاون، کاری و رفاه اجتماعی در سال‌جاری اشتغال‌زایی ایجاد شده از سوی دستگاه‌های اجرایی را از طریق ارسال پیامک به متقاضیان و بازدیدهای میدانی رصد می‌کند تا از انحراف تسهیلات این بخش جلوگیری شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۶ در بهمن‌ماه سال گذشته و پرداخت آن از خردادماه سال‌جاری اظهار کرد: از این محل ۵۳۰ میلیارد ریال برای پرداخت به ۵۹۵ متقاضی واجد شرایط در شهرستان بروجن اختصاص یافت.

وی با اشاره به ثبت ۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای طرح منظومه در شهرستان بروجن گفت: امسال در حوزه مشاغل خانگی ۱۱۰ میلیارد ریال برای این شهرستان اختصاص داده شد.

مولوی به پرداخت ۷۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۷۷ متقاضی واجد شرایط شهرستان بروجن در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۵۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی در این شهرستان صادر شده است.

وی با اشاره به لزوم هدایت پرداخت تسهیلات به رشته‌های نو، جدید و دانش‌بنیان با اولویت حمایت از طرح‌های پشتیبان افزود: هر کدام از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری که تسهیلات خود را ۱۰۰ درصد جذب کند در مرحله بعدی تخصیص اعتبارات در اولویت قرار می‌گیرد.

مولوی پرداخت و هزینه‌کرد تسهیلات به‌طور هوشمندانه و هدفمند را ضروری اعلام و تصریح کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال روستایی و عشایری شهرستان بروجن ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به ۴۰۱ طرح در نظر گرفته شده است.