امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۳۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام، مدیر گمرک چهارمحال وبختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۵ میلیون دلار از گمرک استان صادر و بیش از ۲۲۰۰ تن به ‌ارزش ۹ میلیون دلار وارد شده است.

علی‌اصغر عبداللهی هشتم شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی، سومین تامین‌کننده منابع بودجه‌ای کشور بوده و نقش مهمی در توسعه کشور دارد که لازمه توسعه تجارت صادرات، ترانزیت و واردات در استان داشتن زیر ساخت متناسب با وضعیت صنعتی استان است.

عبداللهی بیان کرد: ۴۵ درصد حجم تجاری استان مربوط به شهرستان بروجن است و این در حالی است که این شهرستان از وجود گمرک خالی است و پیگیر افتتاح گمرک این شهرستان هستیم.

مدیر گمرک چهارمحال وبختیاری تاکید کرد: نداشتن زیر ساخت انبار و گمرک در شهرستان‌های صنعتی باعث می‌شود حجم وسیعی از تجارت استان به استان‌های دیگر ارسال شود و این زیانی بزرگ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پتروشیمی لردگان به اندازه پنج استان صادرات دارد، تصریح کرد: اما در شهرستان لردگان گمرک وجود ندارد. متاسفانه گمرک در مرکز استان واقع شده است و بعد مسافت اجازه نمی‌دهد امورات گمرکی در استان به درستی انجام شود.

مدیر گمرک چهارمحال وبختیاری ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۵ میلیون دلار از گمرک استان صادر و بیش از ۲۲۰۰ تن به ‌ارزش ۹ میلیون دلار وارد شده است.

عبداللهی گفت: طی دو سال گذشته ۳۵۷ هزار تن کالا از گمرک استان صادر شده است که نسبت به دو سال قبل از آن ۲۷۹ درصد رشد داشته است.

وی ارزش کالاهای صادراتی از گمرک استان را در این بازه زمانی ۲۱۷ میلیون دلار عنوان و تصریح کرد: این میزان صادرات نسبت به دو سال قبل از فعالیت دولت سیزدهم ۱۷۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر گمرک چهارمحال وبختیاری با بیان مضرات واردات برای اقتصاد کشور، تصریح کرد: در این بازه زمانی میزان واردات کالا به چهارمحال و بختیاری با کاهش ۱۲ درصدی، بیش از ۶۰۰۰ تن، به‌ ارزش ۳۰ میلیون بوده است.

عبداللهی ادامه داد: تراز تجاری چهارمحال و بختیاری از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۱۶۸ میلیون دلار بود که در مقایسه با دو سال پایانی دولت قبل چهار برابر شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان، یادآور شد: در پنج ماه ابتدای امسال ارزش ریالی کالاهای قاچاق ۴۵۸ میلیارد ریال بوده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی