امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۱۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،سرهنگ مرتضی عسگری با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس فتا استان مربوط به جرائم مالی و برداشت‌های غیرمجاز است، گفت: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند.

وی با اشاره به کلاهبرداری اینترنتی از طریق ارسال پیامک در شبکه‌های اجتماعی، گفت: کلاهبرداران اینترنتی با ارسال پیامک در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی و با هک تلفن همراه کاربر فضای مجازی حساب بانکی طعمه‌های خود را خالی می‌کنند.

عسگری افزود: کلاهبرداران افراد را مجبور به وارد شدن به سامانه موردنظر کرده و مدعی می‌شوند اگر وارد سامانه‌ای که معرفی‌شده نشوید حکم جلب برای شما صادر می‌شود و با این ترفند افراد را مجبور می‌کنند اطلاعات بانکی خود را ارائه کنند و با درخواست کد خاص از حساب بانکی آن‌ها برداشت می‌شود.

وی افزود: این پیام‌های آلوده به سایر مخاطبین تلفن همراه هک شده نیز ارسال می‌شود و سعی می‌کنند با برداشت از حساب بانکی دیگر افراد اثری از خود باقی نگذارند.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از شهروندان خواست: به‌هیچ‌عنوان وارد سامانه‌ها و لینک‌های مشکوک و ناشناس نشوند و توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی