امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۰۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،حسین‌علی مقصودی روز پنجشنبه تاکید کرد: طرح جامع شهر بروجن به وسعت محدوده یک‌هزار و ۳۴۵ هکتار و مساحت حریم پنج هزار و ۷۴۳ هکتار با جمعیت ۷۱ هزار و ۳۵۲ نفر در افق سال ۱۴۱۰ مصوب و ابلاغ شد.

وی تاریخ تصویب طرح جامع شهر بروجن در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ دانست و افزود: حریم شهر بروجن به برخی اصلاحات نیاز داشت که پس از اجرای آن، حریم شهر در جلسه ۱۶ اردی‌بهشت‌ماه سال‌جاری مصوب و در نهایت ابلاغ شد.

مقصودی تصریح کرد: براساس موارد تعاریف همه محدوده و حریم شهر موجود در طرح جامع شهر بروجن، محدوده شهر ظرف مدت سه ماه از سوی شهرداری به‌طوری که تمامی نقاط آن قابل شناسایی و پیاده‌سازی برروی زمین باشد تهیه شده و پس از تأیید دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری و با امضای استاندار برای اجرا به شهرداری و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

وی درخصوص کنترل موج فزاینده ویلاسازی در باغ‌های سیاسرد بروجن یادآور شد: طرح ویژه‌ای با رویکرد حفاظت از باغ‌ها تهیه و پس از تأیید در شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری برای دریافت تأییدیه به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارسال خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این طرح ساز و کار نحوه برخورد با تخلف‌های ساختمانی تبیین می‌شود.

وی گفت: چگونگی دریافت حقوق دولتی و عمومی از ویژگی‌های این طرح در حوزه مدیریت و اجرا است، بنابراین هرگونه احداث بنا، تفکیک و دیوارکشی جدید در زمین‌های سیاسرد منوط به تصویب طرح خواهد بود.

مقصودی تاکید کرد: براساس طرح جامع بروجن هرگونه توسعه شهر به سمت قطب صنعتی با توجه به مجاورت در محدوده شهر ممنوع است.

وی افزود: امید است با رعایت کامل جنبه‌های فنی، ضوابط و مقررات طرح جامع شهر بروجن همچنین با همکاری موثر شورای اسلامی این شهر از طریق برنامه‌ریزی و تصویب طرح‌ها، زمینه تحقق اهداف موردنظر طرح در افق برنامه فراهم شود

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی