- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

ابلاغ طرح جامع شهر بروجن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،حسین‌علی مقصودی روز پنجشنبه تاکید کرد: طرح جامع شهر بروجن به وسعت محدوده یک‌هزار و ۳۴۵ هکتار و مساحت حریم پنج هزار و ۷۴۳ هکتار با جمعیت ۷۱ هزار و ۳۵۲ نفر در افق سال ۱۴۱۰ مصوب و ابلاغ شد.

وی تاریخ تصویب طرح جامع شهر بروجن در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ دانست و افزود: حریم شهر بروجن به برخی اصلاحات نیاز داشت که پس از اجرای آن، حریم شهر در جلسه ۱۶ اردی‌بهشت‌ماه سال‌جاری مصوب و در نهایت ابلاغ شد.

مقصودی تصریح کرد: براساس موارد تعاریف همه محدوده و حریم شهر موجود در طرح جامع شهر بروجن، محدوده شهر ظرف مدت سه ماه از سوی شهرداری به‌طوری که تمامی نقاط آن قابل شناسایی و پیاده‌سازی برروی زمین باشد تهیه شده و پس از تأیید دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری و با امضای استاندار برای اجرا به شهرداری و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

وی درخصوص کنترل موج فزاینده ویلاسازی در باغ‌های سیاسرد بروجن یادآور شد: طرح ویژه‌ای با رویکرد حفاظت از باغ‌ها تهیه و پس از تأیید در شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری برای دریافت تأییدیه به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارسال خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این طرح ساز و کار نحوه برخورد با تخلف‌های ساختمانی تبیین می‌شود.

وی گفت: چگونگی دریافت حقوق دولتی و عمومی از ویژگی‌های این طرح در حوزه مدیریت و اجرا است، بنابراین هرگونه احداث بنا، تفکیک و دیوارکشی جدید در زمین‌های سیاسرد منوط به تصویب طرح خواهد بود.

مقصودی تاکید کرد: براساس طرح جامع بروجن هرگونه توسعه شهر به سمت قطب صنعتی با توجه به مجاورت در محدوده شهر ممنوع است.

وی افزود: امید است با رعایت کامل جنبه‌های فنی، ضوابط و مقررات طرح جامع شهر بروجن همچنین با همکاری موثر شورای اسلامی این شهر از طریق برنامه‌ریزی و تصویب طرح‌ها، زمینه تحقق اهداف موردنظر طرح در افق برنامه فراهم شود