- پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام - https://borujensalam.ir -

صدور جواز تأسیس برای بیش از ۶۰ هکتار واحد گلخانه‌ای در شهرستان بروجن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام، حسین برزگر صبح پنجشنبه در خصوص توسعه گلخانه‌ها در بلداجی و شهرستان بروجن، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ هکتار جواز تأسیس گلخانه در این شهرستان صادر شده است.

وی افزود: همچنین حدود ۳۰ هکتار واحد گلخانه‌ای در حال احداث یا احداث شده در شهرستان بروجن وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زیرساخت‌های مجتمع گلخانه‌ای بلداجی شامل شبکه گازرسانی، شبکه برق‌رسانی، شبکه آب رسانی، جدول کشی و خیابان کشی طی دو سال گذشته انجام شده است.

برزگر با اشاره به نصب ایستگاه تقویت فشار گاز در مجتمع گلخانه‌ای بلداجی، عنوان کرد: در حال حاضر در این مجتمع که مساحت آن ۱۸ هکتار است، ۲۷ واحد گلخانه‌ای به وسعت ۵ هزار مترمربع در حال احداث است.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماه گذشته چهار واحد گلخانه‌ای در این مجتمع به بهره‌برداری رسیده، هفت واحد در حال احداث و عملیات اجرایی ۵ واحد دیگر نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امید است ظرف کمتر از یک سال همه واحدهای گلخانه‌ای مجتمع آغاز به کار کنند.

برزگر بیان کرد: شهرک گلخانه‌ای نقنه و شهرک گلخانه‌ای گندمان در شهرستان بروجن در مرحله اجرای زیرساخت‌ها قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود عملیات زیرساختی تا یک سال آینده تکمیل شود.