امروز

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۲:۲۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام به نقل از فارس ، مرتضی فیاضی، با اشاره به اقدامات خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری گفت: جایگاه خانه مطبوعات به عنوان یک نهاد مدنی و پارلمانی که پایگاه اصحاب قلم‌ بشمار می‌آید جایگاه و منزلتی بزرگ و با اهمیت است که باید بر اساس رسالت خود برای رفع معضلات خبرنگاران و رسانه‌ها و حفظ کرامت انسانی و حقوق حقه و مطالبات این قشر زحمتکش تلاش کند.
مدیر خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ساختار جدید هیات مدیره خانه مطبوعات استان بر آن است تا با همّیت و عزمی مضاعف نسبت به تحقق رویکردهای جدید خود از هیچ تلاشی فروگذار نکند.
فیاضی توضیح داد: در این راستا صدور کارت خبرنگاری جهت هویت‌بخشی به خبرنگاران، برگزاری دوره‌های آموزشی گزارش‌نویسی، خبرنویسی، آداب ارتباطات، آشنایی با حقوق و جرائم مطبوعاتی و…، تلاش برای کمک به معیشت خبرنگاران در قالب بسته‌های حمایتی، ساماندهی توزیع آگهی‌ها، ایجاد کارگروه‌های تخصصی مانند کارگروه داوری و حل اختلاف، کارگروه آموزش، پژوهش و فضای مجازی ، کارگروه اشتغال و کارآفرینی، کارگروه فرهنگی اجتماعی و استفاده از نظرات مشاوره‌ای تمامی اعضای خانه مطبوعات بر اساس اصل مشارکت و بهره‌مندی از مشاوره‌های ایشان در دستورکار قرار دارد.
وی با اشاره به خط مشی کاری خانه مطبوعات بیان کرد: مشی و محور کار هیات مدیره جدید استفاده از نظرات مشاوره‌ای صاحب‌نظران است که با تشکیل کارگروه‌های مذکور در قالب کمیته‌های زیرمجموعه آنها از این افراد استفاده شده و در این خصوص بازدیدهای دوره‌ای از دفاتر نشریات و خبرگزاری‌های فعال در مرکز استان و ده شهرستان به جهت آغاز همکاری و تعامل و همگرایی با اصحاب رسانه از اولویت‌های ما در خانه مطبوعات است.
مدیر خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری تصریح کرد‌: پیگیری زمین جهت احداث مجتمع رسانه‌ای به جهت تمرکز رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و ساماندهی آن‌ها و نیز برگزاری جلسات تخصصی با مدیران بر اساس آنچه استاندار نیز تاکید کرد در دستور کار هیات مدیره جدید خانه مطبوعات استان قرار دارد.
فیاضی با اشاره به پیش رو بودن روز خبرنگار گفت: درود خدا بر تمامی وقایع‌ نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‏‌دارند و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏‌گیرند.
وی افزود: با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا و مصوبه ستاد کرونا دال بر ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم و تجمع، امسال برنامه تجلیل به شیوه‌ای دیگر و متنوع برگزار خواهد شد.
مدیر خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بدین منظور با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هیات مدیره جدید خانه مطبوعات از دفاتر موجود نشریات و خبرگزاری‌ها و نمایندگی روزنامه‌های سراسری در سطح ده شهرستان استان بازدید و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تلاش‌های خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار تجلیل بعمل می‌آید.
فیاضی ادامه داد: سایر نشریات و رسانه‌های فاقد دفتر نیز طبق تاریخ اعلامی که اطلاع‌رسانی خواهد شد هدایای خود را حضورا تحویل خواهند گرفت.
وی گفت: ملاقات با خانواده شهدا خاصه شهدای مرتبط با قلم و برگزاری جلسه تخصصی با مدیران استانی، برگزاری میزگرد تخصصی رسانه‌های استان و مشکلات ایشان که با همکاری صدا و سیما متعاقبا اعلام خواهد شد و… از برنامه‌های فشرده هفته جاری است.
فیاضی تصریح کرد: بدون‌ شک ساختار جدید، مصمم برای ارتقای سواد رسانه‌ای، تعاملات رسانه‌ها با مسئولین و کمک به معیشت و رفع مشکلات خبرنگاران را در دستور کار خود قرار داده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی